Sosyolog Zehra Görgülü:)...ilk adım mezuniyet

Selamlar...
Blogumdaki ilk konu "bir son" oldu aslında...Okul sonu, mezuniyet günüm.

Mezuniyet demişken "Neden Sosyoloji?" o malum-meşhur soruyu cevaplamak ve önümüzdeki günlerde Sosyoloji bölümünü tercih etmeyi düşünen arkadaşlara biraz ön bilgi vermek istiyorum.

Sosyoloji bölümünü bire bir kişisel irademle ve ne olduğunu/ne yaptığını bilerek ve irdeleyerek tercih etmedim. "Üniversiteye kapak atmak" ironisine kapıldım:) iyi de yapmışım. Öyle ki dershanedeki danışman hocamın teşvikleriyle Sosyoloji tercih ettim.
İlk yıl oldukça sıkıcıydı evet. Çünkü tam olarak sosyoloji ne inceler ne yapar hedef nedir amaç nedir pek bilmiyorduk. Hocalar ve davranışları da çok tuhaf geliyordu. Ama bölüm pek entel. Yani insanın kafasının her telden şeye çalışması gerekiyor. Kent,siyaset,sağlık,antropoji,moda,dekorasyon,ticaret,tarih,coğrafya,köy,köylüler,işçiler,zenginler,fakirler,yemekler,çöp :):).....uzar gider. Tüm detaylarla ilgilenmen gerekiyor ve çok fazla kitap okuman ve çok da iyi yazabilmen... Tüm detaylarla okuduklarını ve sosyologların donelerini sıkı bağlantılar ve örneklerle sunabilmen gerekiyor. Hoca 3 soru sorar en az 6 sayfa yazmanı bekler! Eğer sen -deyim yerindeyse-her telden çalabileceğini düşünüyorsan bölümü seversin. Çünkü bolca yorum var, mesela neden kurban keseriz diyor hoca ve 2000 kelimelik bir makale istiyor ama dinle ilişkilendirmeden açıklamanı istiyor:)) Tuhaf ama çok zevkli. Amaç; spesifik, "at gözlüklerini atıp" ötesinde bakmakabilmek....

Şimdi mi? İyi ki Sosyoloji okumuşum.

Soruları olanlara yardımcı olabilirim,yazın...:)

Gelelim mezuniyet gününe:)
Harika bir geceydi 28.Mayıs.2011....



Benim unutamayacağım güzel insan Kübra "Kübi":)

Ben & Enes & Kübi

 Kübi & Ben :)


 Ayakkabı ve şalım ile kontrast bir uyum yakalamaya çalıştım.
Stiletto : Issimo Shoes (Mutlaka 1bakın TIK TIK )
Şal : İpekevi

Podyumdaki ben :)
 "-"

 
Sevde ve ben :)

  Sosyoloji Bölüm Başkanı ve eşine rastlanılmaz* değerli hocam Ali Murat Yel

& sınıf pozu ile kapanış....


Siz Sosyoloji bölümü ile ilgili neler düşünüyorsunuz?




Yorumlar

bırtutamkekik dedi ki…
daha nice güzel günlere:)
bloğunuzu takibe geldim:)
bende beklerim sayfama...
sevgilerimle...
Zehra Ne Söyler* dedi ki…
Hoşgeldiniz, iyi dilekleriniz karşılıklı olsun:)
Taze bloğumda; hoşça vakit geçirmenizi ve nacizane yarar sağlamanızı ümid ediyorum...
htchndr dedi ki…
kıyafetin gerçekten güzel ve sana da yakışmış :)
Zehra Ne Söyler* dedi ki…
Çok teşekkür ediyorum. Ne demişler; güzellik görenin gözlerindedir:)
Adsız dedi ki…
merhabaa,ben de sosyolojiyle ilgili bir kaç şey soracaktım :) içeriği ve dalları ilgimi çekiyor ama yazmak için tek korkum iş imkanları.mezun olduktan sonra iş bulma adına sıkıntı yaşanıyor mu?nerelerde,ne görevde çalışılabilir bilgi verebilir misin? :)
Zehra Ne Söyler* dedi ki…
Merhaba;
Evet içeriğini bilip ilgilenmem çok rahat ve dolu dolu bir öğrencilik geçirmeni sağlar. Ama iş imkanlarını ne sen sor ne ben söyleyeyim:(
Eğer okulda not ortalamanı yüksek ve hocalarla aranı da iyi tutarsan akademisyen olrak devam etme imkanın olur.
2.sınıftan itibaren ek dersler alarak formasyonu tamamlarsın. Dershanelerde Rehberlik ve Danışmanlık ve Felesefe Grubu derslerine girersin. Fakat ataman öğretmen olarak değil memur olarak görünür. Çünkü MEB Bölüm çıkışı olanların atamasını formasyonu olsada öğretmen olarak yapmıyor.
Özel sektörde bakarsak;
Firmaların İnsan Kaynakları biriminde çalışırsın. Zorunlu staj sosyolojide yok. Bu yüzden eğer okursan mutlaka mezun olduğun zaman ilerleyeceğin alana karar ver ve staj yap. Firmalar staj yapan ve alanı en azından tanıyan kişilerle çalışmak istiyorlar.
Bunun dışında Halkla İlişkiler,reklam, marka iletişim,müşteri ilişkileri,kurumsal iletişim,crm gibi alanlarda da çalışabilirsin. Yayınevlerinde editörlük yapabilirsin.
Ama eğer sen özel sektörde bulunacaksan mutlaka alanına önceden karar ver ve bir staj yap yapabiliyorsan 2...
Ve son olarak KPSS şansın var.Doğuda da Karadenizde de köyde de görev yaparım dersen sınava girip %10luk bir şansla çok yüksek bir puan alarak sosyolog olarak atanırsın.

Eğer başörtülü bir kadınsan bütün bunlar ve şansın çok daha az. Benim şu an malesef bir işim yok.

İnşallah yardımcı olabilmişimdir.
Adsız dedi ki…
çok bilgilendirici ve ayrıntılı olmuş çok teşekkür ederim :).evet başörtülüyüm ve maalesef çekincelerim de bundan kaynaklanıyor. akademisyen olarak devam etmek bana cazip geliyor ama fatih mesela bu tarzdan bi ünv.de de mi akademik kariyer başörtülüysen zor?dershane vs.türevi bir yerde öğretmenlik yapmak benim için zor.istediğim bölümü okumak istiyorum ama zaten sosyolojide kısıtlı olan iş imkanlarını başörtü sorunuyla daha da kısıtlıyolar.tekrar tşk.ler :)
Öncelikle hayırlı olsun mezuniyetinz :) kombine bayıldım kıyafet harika gözüküyor. :) prenses gibi olmuşsunuz valla :)
Gurme Şirine dedi ki…
canım hayırlı olsun...
bu arada çok şıksın...
ben pembe hayranıyım...
pembe şal ve topuklarına bayıldım...
çok güzeller...
sende öyle...

kıyafetin GÖNÜL KOLAT tasarımı mı?

Unknown dedi ki…
Ali Murat Yel :)
Ben de Fatih'liyim :)