"Bugün Ne Giysem?"-Başörtülü Yarışmacı

Merhaba herkese...:)

İlk olarak bu konu ile başlamak istedim çünkü yanlış anlaşıldım...
Sebebi Twitter'da yazmış olduğum aşağıda yer alan sözler...





Ben Bugün Ne Giysem? yarışmasının varlığından haberdar fakat arada sırada bakan biri olarak dün başörtülü bir yarışmacıya rastladım. Gördüğüm anda mevcut şaşkınlıkla hemen Twitter'a yazdım.

Bana cevaben olumlu bakanlarda olmuş, olumsuz bakanlarda... Çünkü ben çok da rengi olmayan yani yanlış anlaşılmaya müsait cümleler kurdum. Kızanlar kızdım sandı, hoşuna gidenler hoşlandım sandı :) Muğlak birşey oldu....

Neyse ben yazmış olduğum gibi bunu düşündüm. Bu konu ,yani başörtülü bir yarışmacının orada olmasından daha doğal ve olağan hiç birşey yok. Şöyle ki
Türkiye'nin hemen hemen %50lik dilimi başörtülü iken "Türkiye'nin en şık kadını" olmak için yarışılan bir yarışmada bize ait olan %50nin temsil edilmesi önemli oluyor...Ben olaya bu açıdan bakıyorum ve bu sebeple desteğimi belli etmek için bloguma yazmak istedim.



İşin bir de diğer yüzü var ki yarışmacı arkadaşımız Bütül Sinem benim Twitter'dan yazdıklarımı okumuş ve blogumda da onu eleştireceğimi düşünmüş. Bana Facebook'tan ulaştı ve haklı sitemini dile getirdi.
Sözlerim muğlak olduğundan yanlış anlamış, incinmiş. Bende keşke bu şekilde ifade etmeseydim daha açık konuşsaydım ya da konuyu düşündükten sonra yazsaydım dedim içimden ama geç olmuştu tabii...

Son iki twitim de tamamen jüriyi eleştirmek içindi.
Seyredenleriniz olmuştur belki. İvana Sert, Betül'ün şalını beğendi ve öyle daha güzel göründüğünü ifade etti. Fakat Barbaros Şansal bence gereksiz bir muhabbet açtı ve "doğru tesettür" diye, yok öyle olmalı yok böyle olmalı diye Betül'ü eleştirmeden birşeyler söyledi. Modacı kimliğiyle orada oturan bir adam tutup da din alimi gibi yok öyle olmalı böyle olmamalı şöyle olmalı gibi konuşmaları doğru olsun-yanlış olsun olmadı bence.

Ayrıca "Ben kusursuz tesettürlüyüm, Müslümanım" diyemeyecek insanların, başkalarının tesettürü uygulayışı ve Müslümanlığı yaşayışı konusunda söz sahibi olmadığını ve olamayacağını da ifade etmek istiyorum. Ben bu konuda twitterda yazdıklarımla biraz oraya kaymış oldum, yanlış anlaşılmaya açık olduğundan dolayı...Ama kesinlikle böyle bir amacım yoktu.

Benim bu konuda uyguladığım şey: "Rabbim hepimizin nefsine daha fazla güç versin, başladığımız yolda ilerleyebilme iradesi versin." den ibaret...

Kısaca ben Betül Sinem'i yani "Bugün Ne Giysem?" yarışmasının başörtülü (bizi temsil eden) adayını destekliyorum.

Kendisi de bizler gibi bir blogger...Buradan bakabilirsiniz TIK TIK


Yeni postta görüşmek dileğiyle :)
Sevgiler

Not : Görseller Twitter hesabımdan ve Google'dan alıntıdır. 


Yorumlar