Bebekle tatil (8,5aylik) / NG Sapanca

Ramazan başlamadan hemen önce ufak bir mola verip sıkıştırılmış bir tatil yapalım dedik. Ve bu tatil Harun'un ilk tatili oldu.







Instagram'da fotoğraflarla yer vermiştim. Ama bebekli tatille ilgili ufak da notlar yazayım burada bulunsun ve işi düşen faydalansın dedim :)

Nereye gittik? 

NG Sapanca.




Daha önceden iki kez gittiğimiz bir oteldi.
Bebekle gideceğiniz yeri daha öncesinde bilmek bir avantaj. Otelin havuz imkanları, yemek çeşitliliğini bilmek, oda genişliği, yemek saatleri, mama sandalyesi sorunu olmayışı, açık büfe var mı, diyabetik bölüm var mı vs. birçok detaya hakimdik.
Bu yüzden önerim ilk tatilin daha önceden bilinen bir yerde yapılması.

Harun otelde ne yedi?
Harun 8,5 aylıktı. Zaten birçok farklı şeyi artık 3 gün kuralı ile denemiştik ve yeme açısından sorun yoktu. Ben biraz rahat bir anneyim. Örnek teşkil etmek istemem ama. Hani illa organik olsun, illa benim evde yaptığımı yesin falan gibi bir kuralım yok. Ama şu var ki hiç kavanoz mama tattırmadım, tahıl karışımı yedirmedim. Şehir içi gezmelerinde at çantana kavanoz mama oh ne rahat. bozuldu derdi yok, yer tutmaz, pratik...Birçok kişi yediriyor tabii, onlar kötü ben iyi anneyim demiyorum asla. Bu benim tercihimdi. Ben mümkün olduğunca kendi yaptıklarımı muhafaza edip taşımayı tercih ettim. O yüzden Harun otele kadar kavanoz mamaların tadını bilmedi. Birkaç tane yanıma aldım. Ne olur ne olmaz yemek seçer de yemez, aç kalmasın diye.



Otelde kahvaltı ve akşam yemeği olmak üzere iki öğün açık büfeydi. Bu seçenek açısından çok çok iyiydi. Ve diabetik seçenekler vardı. Kahvaltıda aynı evdeki yediğini yedirdim.
1 kaşık reçel, 1 kaşık tereyağı, 1 yumurta sarısı,1 kaşık pekmez, 5-6 bebe biskuvisi, 1 dilim tuzsuz peynir.
Sabah kahvaltısında çıkan meyvelerden alıp öğle saatlerinde yedirdim. Kavanoz mamalardan sütlacı yarım yedi, meyve ve sebze pürelerinin yüzüne bile bakmadı. Onun dışında mama verdim. Evde uyuduğundan daha fazla uyudu orada. Havuz aktivitesi onu fazlaca yordu. Bu yüzden gündüz yemeği yeterliydi. Akşam yemek başladığı anda indik.
Pilav, kuşbaşı et yoğurt ve çorba yedirdim. Buharda pişmiş sebzelerden yedirdim. Gayet güzel yedi ve hiçbir olumsuz durum yaşamadık.

Harun havuza girdi mi?
Evet girdi. Doktorumuz 2 yaşına kadar havuz önermiyorum. Denize girebilir demişti. Ama biz gözü kara bir şekilde Allah'a emanet soktuk. Çok şükür bir şey olmadı. Ama havuzlara ne kadar bakım yapılmış olursa olsun, bağışıklık sistemi yeni gelişen bebekler için gerçekten pek uygun olmuyor. Bu konuda da örnek teşkil etmeyelim.




Otelde hem açık hem kapalı havuzlar vardı. Kapalı havuzlar sıcak su ile dolu oluyor. Tabii kaplıca gibi değil. Ilık su...Harun o yüzden suyu yadırgamadı. Simitinin içinde gayet memnundu. Bazen ayaklarını çıptı bazen sadece etrafı izledi ve bir ara da simitte uyuyakaldı. Swimtrainer'ı önerir misin diyenlere, evet öneririm. Gerçekten güvenlik önlemi olarak çok tatmin edici ince düşünülmüş bir ürün. Bebeklerin kendini kontrol edemediği ama serbest kalmayı da sevdiklerini düşününce tam ideal ürün oluyor.
Bir kez de açık havuza girdik su biraz soğuktu tabii. Biraz tedirgin oldu korktu, sonra alıştı. Fazla tutmadık, güneşten etkilenmemesi için. Zaten çok kısa bir sürede uykusu geldi. Ve şezlongta mışıl mışıl uyudu. Biz de keyif yaptık:)

Harun'un bavulunda neler vardı?

1)Bady
2)Tulum
3)Şort
4)Tshirt
5)Prima
6)Swimtrainer
7)Mayo
8)Slip-stop
9)Huggies Little Swimmer
10)Banyo Havlusu
11)Havuz Havlusu (panço havlu)
12)Peştemal / Müslin bez
13)Bebe biskuvisi
14)Bebek suyu
15)Kullan at mama önlüğü
16)Kutulu kaşık
17)Bebe Şampuanı
18)Ateş ölçer-Calpol
19)Sandalet-Makosen
20)Çorap
21)Biberon
22)Mama
23)Mama suyunu kaynatmak için mini kahve makinesi
24)Kavanoz mamalar
25)Şapka
26)Güneş losyonu
27)D-vit ve Kan ilacı
28) Lastikli çarşaf
29)İnce ve kalın battaniyeler
30)Oyuncaklar
31)Boş poşetler
32)Islak mendil
33)Kullan at Alt açma
34)Yemek ve Su termosu




Otel çok geniş bir orman alan içinde yer alıyor. Uzun yürüyüşler yaptık. Bu sırada Harun bol oksijenli uykulara daldı. Hem bize hem de ona çok iyi geldi. Harun için de bizim için de farklı bir tecrübe oldu. Eylül'deki Alaçatı tatilimiz için de minik bir prova yapmış olduk.



Şunu net ve samimiyetle söyleyebilirim ki onunla tatil bambaşkaydı. Çok keyif aldım.

İşin sırrı, kötüyü düşünmemek ama tedbiri de elden bırakmamak.Her zaman...






Zehra G. Ölmez
Hayırlı Ramazanlar

Yorumlar