Ek gidada Kofte, pancake, mücver mucizesi (+8 ay)


Harun'un 9.ayına 2 gün kaldı. Instagramda takip eden arkadaşlar bilirler, doktorumuzun 7.ayda başlamamızı istediği kıymaya bir türlü başlayamamıştık. Yani başladık ama tüm denemeler hüsranla sonuçlandı.
Harun ek gıda dönemi başladığından bu yana beni zorlamadı gerçekten. Gayet sakin şekilde yaptıklarımı aç olduğu müddetçe yedi. Ama bu kıyma işi onu da beni de perişan etti.

Doktorumuz çorbaların içine haşlayıp kıyma karıştırmamı ve bu şekilde tüketmesi gerektiğini söyleyince bende sadece tüm denemeleri çorba ile yaptım.

Her seferinde öğürdü. Doktorumuz öğürürse devam etmeyin 1 hafta ara verip tekrar deneyin dedi. dediğini yaptık ve tam 5 hafta bu şekilde devam etti. Harun her seferinde öğürdü ve artık boş kaşığı grünce bile öğürmeye başlamıştı. Gerçekten çok kafama takıyordum. Her zaman rahat olmaktan çok takmamaktan yana olmama rağmen. Çünkü 5 hafta uzun bir zamandı ve akran birçok bebek bu şekilde kıyma tüketiyordu. Gıdasız kaldığını düşünüp çok çok üzüldüm.

Taa ki aya göre bebek tarifleri paylaşan birkaç kişide 8.ayda pancake, sebzeli ve kıymalı köfteler, mücver tarifleri görene kadar. Ve baktım ki bu tarifleri tek dişli, iki dişli bebekler bile
tüketmiş. Eee bizde 5 diş var dedim, ne duruyorum. Bunu da deneyeyim, kaybedecek ne var:)

Bende biraz sözden çıkmama durumu var işte. Şimdi doktor çorbaya karıştırıp vereceksin dedi ya hani sanki başka bir şekilde verilmezmiş gibi mutlaka öyle vermeliyim gibi düşünüyorum. Bu durum genelde acemisi olduğum her şey için geçerli.

Ama tabii ki sonuca giden tek bir yol olsaydı her yer başarısız insanlarla dolu olurdu öyle değil mi?

Harun sayesinde hayatıma kattığı bu bakış açısı için çok mutluyum. Neden mutlusun Zehra? Sonuç yedi mi kıymayı yani haydi sonuca gel dediğinizi duyar gibiyim vakti değerli anneler :)

Evet sonuç olumlu oldu ve Harun gık demeden sanki pancake, köfte ve mücver bekliyormuş gibi hepsini yedi çok şükür. Hemde kendi elleriyle yedi.Yani böylelikle blw dönemi de kendiliğinden başlamış oldu.

Harun'un nasıl yediğine buradan bakabilirsiniz :) Tık

İşte bu yüzden bu kadar mutluyum. Bir anne daha ne ister ki sanki. Hiç yemeyecek gibi bir ümitsizlik içindeydim. Şükürler olsun. İşte bu yüzdendir bu yazımın sebebi. Eğer kıyma konusunda aynı ya da benzer sorunları yaşayan 7. ve 8. ay anneleri varsa benden bir destek olsun diye bu yazı.

Tabii onun dışında sürekli yeni bebek tarifleri arayan anneler için de :)

Harun bu tarz yiyeceklerle bir bakıma dişlerini kullanarak yemenin farkına vardı. Pilav ve kuşbaşı eti dahi rahatça yemeye başladı.
Ve çiğnemeyi öğrendi.
Öğürme ortadan kalktı.

Birkaç basit tarif paylaşacağım şimdi. Bu tariflerde bol bol farklı sebze kullanılıyor. Ama az miktarda kullandığımız için kalanı saklamak ve hemen değerlendirmek çok kolay olmuyor bazen israf bile oluyor. Bu yüzden tüm sebzeleri doğrayıp, kullanacağım büyüklükte parçalar elde ediyorum. Soyup, yıkayıp iyice temizliyorum. Sonrasında ayrı ayrı buzdolabı poşetlerinde buzluğa atıyorum. Kullanımı çok rahat ve pratik oluyor. Sadece köfte ve mücver için değil çorbalar için de harika. Öneririm :)

Bu tarifler örnek. Elinizde ne varsa kat karıştır yapmak serbest:) Kötü olmuyor hatta süper oluyor.



Bebek Labneli Pancake

1 yumurta sarısı
1/2 yemek kşğ labne
1/2 yemek kşğ yoğurt
1 yemek kşğ un

Çırpıyoruz ve yağsız olarak alt-üst pişiriyoruz.



Bebek Sebzeli Köfte

1/2 Tatlı patates
1/12 avakodo
1 dal kuşkonmaz
3 çiçek brokoli
1 yemek kşğ dana kıyma
2 dilim bebek ekmeği
1 yumurta sarısı
1/2 diş sarımsak
3-5 dal maydanoz
Aldığı kadar az miktarda un

Bebek ekmeğini rondoda çektim. Maydonuzu çok ince kıydım. Sarımsağı rendeledim. Sebzeleri buharda haşlayıp ezdim. Hepsini karıştırıp, un ilave ettim. Yağsız olarak alt-üst pişirdim.


Bebek Mücver

1/2 kabak
1/2 Havuç
1/2 soğan
1 yumurta sarısı
5-6 dal maydanoz
5-6 dal dereotu
Çay kaşığının ucuyla karbonat
1 tatlı kşğ zeytinyağı
1 yemek kşğ yoğurt
1 yemek kşğ tuzsuz peynir
Aldığı kadar az miktarda un

Kabak, havuç,soğan,peyniri rendeledim. Suyunu iyice sıktım. Maydanoz ve dereotunu ince doğradım. Diğer malzemelerle birlikte karıştırıp, yağlı kağıt açtığım fırın kabına döküp 170 derecede fırında 20dk pişirdim.

Not : Bu tariflerde kullandığım tüm sebzeleri 3 gün kuralından geçirdik. Sizde denemeden önce sebzelerin bebeğinize alerjisi olup olmadığını mutlaka test edin.


İnşallah tam aradığınız yazı olmuştur. Bir yerlerde ihtiyacı olanlara ulaşması dileğiyle :)


Zehra G. Ölmez

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Olmazmı allah tezi olsun usenmeyip yazdiniz