Harun 1 Yaşında *Doğum günü organizasyonu

Benim için en bomba güne geldi sıra.
Harunun artık 1 yaşı oldu:)

İnsanın inanası gelmiyor bu vaktin nasıl geçtiğine... O zor günler yaşarken hiç geçmez gibi gelse de o anda bile zaman su gibi akıyor. 
Kıymeti bilinmeli değil mi tek bir saniyenin bile... Hiçbir anın tekrarı yok. Hele ki inanılmaz bir değişime şahit olunan ilk 1 yılın...

Onun hayatımıza katılmasıyla birlikte ne büyük bir değişim yaşadık aslında ama çok tanıdık ve daha önceden sanki bildiğimiz bir hayata başladık. Acemilik hep vardı ama yabancılık çekmedik. 

İyi ki geldi, Allahım ona ve tüm evlatlarımıza sağlıklı hayırlı bir ömür yaşatsın.



***

Bazıları ilk yıllardaki
doğum günlerine karsı nedense... Zaten hatırlamayacağı bir doğum günü neden kutlanacak ki diyorlar...

Cevabı bu soruda saklı aslında... Zaten hatırlanmayacağı için mutlaka kutlanmalı bence. 

Onun için yapılan hazırlık, giydiği o güne özel kıyafet, pastası, mumlar, balonlar, onu sevenlerle çekildiği fotoğraflara bakıp ilerde yüzünde oluşacak gülümsemeye bugünden yatırım yapmaktı bu doğum günü...

Bu doğum günü de tahmin ettiğiniz gibi yapım aşaması bana aitti:)

Peki neler yaptım? 
Doğum gününe üç ay kala başladım aslında hazırlığa. Bu tarz meselelerde kafamda ön hazırlığı bitirip, tedarik edeceğim yerleri bulmak ciddi bir süre alacaktı çünkü. Öyle de oldu. Vakit buldukça bu konuda internette gezindim. Uygulamalara baktım, uygun fiyatlı malzeme tedarik edebileceğim yerleri araştırdım.

Önce renkleri belirledim. Turuncu ve maviyi hep çok yakıştırırdım. Öyle olsun istedim. Ve benim malum
Kapadokya balonlarına olan sevdamdan yola çıkarak temayı da balon olarak belirledim. 

Zaten balon conceptli doğum günleri daha önceden yapılmış. Beğendiğim örnekler ve renkleri öncelikle etiketçiyle görüşüp, istediğim ürünleri sipariş verdim. Zaten Harun'un mevlidi için de aynı yerden sipariş vermiştim. İg hesabı 'etiketbasimi'
Su bandları, sticker etiketler ve banner buradan.




Sticker olan etiketlerde ve 1 yaş panosu için kullanılacak fotoğrafı daha önce evde çekmiştim. Harun'a o ara Mavi'den denk gelip aldığımız balonlu tshirtü giydirdim. Çok tatlı bir detay oldu:)



Mevlidden elimde kalan peçete, tabak, çatal, çuval bezi vardı. Onları da kullandım.

Zaten elimde daha önceden aldığım limonata sebilim ve küçük şişelerim vardı. Bunlar Eminönü'nden.



Masada kullandığım farklı boy kasalar ig'den 'zafersanat' hesabından.

Patlamış mısır kapları elitparti.com'dan.



Masa tütüsünü kendim hazırladım. Tüller kumasci.com'dan.



Harun'u 12 ay boyunca her ay fotoğraflamıştım. O fotoğrafları sosyopix.com'un tekli takvim setinden yaptırdım. İpe astığım minik fotoğraflar onlar ve masa arkasındaki 1 yaş çekimimizden fotoğrafların olduğu canvas tablo da sosyopix.com'dan.






Aslında mekan olarak düşüncem sitedeki çardakta yapmaktı. Açık hava da hem çocuklar oynar ve bunalmazdı. Hem de sınırlamalar olmazdı. Ama havalar erken bozunca malesef planlar suya düştü. Seneye kısmet olursa artık 1-2 hafta önceden yapmayı düşünüyorum kutlamayı. 

Bizde eve çok yakın olan Dilek Pastanesi'nde yapalım dedik. Şartları konuştuk. Hazırlayacağım ikramları kabul etmediler. Pastayı da ben yapacağım ama dedim neyse onu zar zor ikna ettik. 
Normalde doğal olarak dışardan yiyecek ve içecek kabul etmiyorlar. 

Sonuç olarak hazırlıklarda az çok yardımcı oldular. Servis kısmında da güzel hizmet aldık. 

En güzel kısmı doğum günü için ayrılan bölümün hemen yanında çocuk oyun alanı vardı ve bir bayan görevli de vardı. Harun tabii ki 2 saat erken gittiğimiz için daraldı sık sık. Bakıcı hanım çok yardımcı oldu ve ben hazırlıkları yaparken Harun'u oynattı. Diğer çocuklar da çok iyi vakit geçirmiş oldu. 






Evet pastayı ben yaptım demiştim. Ben bu tarz bir kursa gitmedim. Daha önce de bir kez bile şeker hamuru pasta yapmadım. Ama deli cesareti benim kod adım....hahahaha:) şaka bir yana büyük bir risk aldım ama yapabileceğime inanıyordum. Zor olduğunu hiç düşünmedim. 

Şu da var ki doğum günü çok ufak bütçeli birşey değil. Ki bu tarz pastaların fiyatları yarım altınla kapışır durumda. Elimden geleceğine inandım ve dörtte bir fiyata mal ettim hemde tüm teknik malzemeleri dahil:) Yani bir daha ki pasta yapımımda teknik malzeme ihtiyacım olmayacağından maliyeti daha da düşmüş olacak....



İstediğim pastayı internette bulduktan sonra, o renklerde şeker hamurlarını ve ihtiyaç duyacağım teknik malzemeleri aldım.
Hamur kaç gr alınmalı, teknik malzemelerden olmazsa olmayanlar hangileri, pasta yapımı, kaplama, ganaj ve püf noktalarının hepsini internette farklı video ve bloglardan izleyip okudum. 



Pastayı 1 gün önce yaptım, kaplamasını doğüm günü sabahına bıraktım. Pasta yapımı 40dk iki ayrı kat olarak. Kaplaması ve süslemesi de yaklaşık 4 saat sürdü. Tabii acemi eli yavaş oluyor. Hata yapınca tekrarlar oluyor. 

Çok şükür altından kalktım ve çok güzel oldu. Görsel olarak beni çok memnun etti ama yiyen herkes tadını da en az görüntü kadar beğendi. 

Harun'a ait başlıca bilgilerin yer aldıgı 1 yaş panosunu ig'de "nihanhanetasarım" hesabından sipariş ettim. 



Misafirlerimize hediyelik olarak çöp olacak şeyler değil de kalıcı ve anlamı olacak bir hediye vermek istedim. O yüzden limoni servi fidanları sipariş ettim. fidanistanbul.com'dan. 
Hem benim için fiyatı makul hem de çok çok hoşlarına giden farklı bir hediye oldu. Artık herkesin evinde Harun'la yaşlanacak bir servi var:) 




Servilerin altı minik siyah lastikti. Onlarında üstünü kestiğim çuval bezi ile kaplayıp, etiketleri minik turuncu mandallarla tutturdum.
Mandallar: partivitrini.com




Çocukların ağzı boş durmasın diye patlamış mısır da yaptım. Onları da alduğım minik turuncu mısır kaplarına koydum. Onlar da partivitrini.com'dan. Etrafına da artan su bantlarından yapıştırdım. 

Folyo 1 balonu ve turuncu balonlar da partivitrini.com'dan.




Masa önünde kullandığım bavul da. İkea'dan. Gelen hediyeler ortalarda gezip kalabalık yapmasın diye yanıma almıştım. Kullandık valla iyi ki götürmüşüm. Hem dekora hoş bir hava kattı hem de amacına hizmet etti. 

Aklıma gelenlerin tümünü yazmaya çalıştım. Umarım birşey atlamadım. 

Pasta malzemeleri için de yine elitparti.com ve sizinkalip.com'dan alışveriş yaptım.
Şeker hamuru markası olarak en iyi yorumlar "şeker sugar" markasına ait olduğundan bende öyle tercih ettim.



Hazırlıkta olan arkadaşlara biraz geç yazabilmiş olsamda yardımcı olmuşumdur inşallah:)

Tüm alışveriş neden internetten diye soracak olursanız :)

Tabii ki bu tarz detay alışverişleri Harun gibi bebek arabasında uzun süre durmayan bir bebekle yapmak benim için çok zor ve yorucu olurdu. O yüzden online almayı tercih ettim.
Hiçbirinde sorun yaşamadım. Gayet güvenilir site ve kullanıcılar, öneririm.

Peki Ne giydik?

Zaten hayli renkli bir concept olduğundan biz sade seçimler yaptık.



Harun jean, gömlek ve papyon : Koton baby
Makosen : Beylik Pazarı

Eşarp: Silk Home
Tunik ve Jean : Lcw
Ayakkabı : Trendyol


Bir güzel anı yazısının daha sonuna geldik. Doğumgününde bizimle olanların ayaklarına, siz okuyanların ağzına sağlık :)

Hepinizi kucaklıyoruz. Darısı yaşını bekleyen bebeklerin başına, darısı evlat arzusuyla yanan kalplerin başına...

(Harun'dan dolayı artık pek hızlı yazı giremez oldum. Bekleyen hayli başlık var. Ama siz yine de istediğiniz konuları diyiverin:)

Zehra G. Ölmez









Yorumlar

Mutlu huzurlu iman dolu uzun bir ömür versin mevlam, nice güzel yaşlara..
özlem dedi ki…
MAŞALLAH HER ZAMANKİ GİBİ HARİKASINIZ BU KADAR İŞİN ALTINA GİRMEK CESARET İSTER ENERJİNİZE HAYRAN KALDIM HARUN ÇOK ŞANSLI BİR BEBEK SİZİN GİBİ BİR ANNESİ OLDUĞU İÇİN