Nasıl Kilo Verdim? 2.5 ayda -10

Yeni yılın ilk yazısı çok sağlıklı gelsin o zaman :)

Öncesi-Sonrası olarak instagramda paylaştığım bu iki kareden sonra çok mesaj geldi.
Haklı olarak nasıl kilo verdiğimi merak edenler oldu.

2,5 ayda 10 kilo verdim ve 46 bedenden 42 bedene düştüm.
Hamileliğim de kilolu başlamıştı. Çünkü ben 6 yılda toplam 30 kilo aldım.




Yalnız bu işin uzmanı olmayan bir kişiden yani benden bir şeyler beklemek bu noktada doğru olmaz. Sizinle sadece nasil baslayip devam ettigimi
 paylasabilirim ve bu noktada kilo


vermiş olmam belki bir anlamda sizi de motive edebilir. Yediklerimi öğün olarak kesinlikle paylaşamam bu doğru olmaz.

Instagram'da neleri yaparak 30 kilo aldığımı paylaştım.
Buradaki okuyucular için tekrar etmem gerekirse :


- Gün içinde atıştırma şeklinde ve karbonhidrat ağırlıklı beslenme. Az miktarda 

-Tüm yiyeceklerimi hep akşama sakladım. Dürüm, tost, pizza, makarna, kola, bisküviler, hamurişi ve tatlılar ve ve ve bol bol şekerli çay.
- Haftada belki 1 bardak bile su içmedim.
- Minimum hareketli bir hayat. Zaten kilo aldıkça da yerinden bile kalkmak istemiyor insan. 

-Bol kalorili şeyleri tek öğünde, aynı gün içinde, arka arkaya ya da çok geç saatte tükettim.
-Kahveyi şeker, krema, şuruplar olmadan tüketmedim.
- Çayı hep bol şekerli ve çok içtim.
-Yemekleri bol yağlı ve kızartma olarak seçtim/hazırladım.
-Hamur işlerine aşık yaşadım. Onlardan elimi, gözümü, burnumu alamadım. 




Kilo problemi birçok farklı sebebe bağlı olabiliyor. O yüzden bir kontrolden geçip kilo alma sebebinizin sizin yaşam tarzınız mı yoksa gizli bir sağlık problemine bağlı olarak mı geliştiğini bilmek gerek. Bu yüzden iç hastalıkları uzmanı ve beslenme uzmanına görünmek, uygulayacakları testlerden geçmek gerekir.

Ben diyete baslama fikrim gelismeden cok kisa bir sure once testleri yaptirmistim. Benim problemim sadece yasam tarzi...

Bende bir sure yaptigim hatalari dusundum ve kafamda maddeledim.(Yukarıdakiler)

Zayıflama hapı kullanmıyorum. Aman sakın böyle şeylerden medet ummayın. 

Detoks yapmadım. Her hangi bir kür ve karısım yemiyorum. 

Öğün atlamıyorum. Acıkmadan yiyorum bu yüzden zamanla tükettiğiniz miktarlar da azalıyor. 

Doyana kadar yiyorum. Doyumca artık da olsa bırakıyorum. Farklı da değerlendirmek mümkün. Midemiz çöp değil. 

Misafirlikte hatır gönül için değil sadece çok canım çekerse ölçülü olarak yiyorum. 

Oğlumun artanlarını dökülmesin düşüncesiyle yiyordum ama artık yemiyorum. 

Diyetisyene gitmiyorum. Bir listeye bagli degilim. Cunku listeye uyamayacagimi biliyordum. Kendimi diyette hissetmek daraltmak istemiyordum. Rahat olmak ve kilo vermekti hedefim.

Yine de hazir olmak icin sanki birinin ateslemesi gerekiyordu. O kisi de @40kilonasilgider hesabinin sahibi Ece oldu. Kesfette karsima cikti ve beni ayaga kaldirdi cok sukur.

Guzel bir baslangic yaptim ve diyetteyim diye dusunmedim hicbir zaman. Saglikli yasamaya alismaya calisiyorum dedim.

Bundan sonra artik hep boyle gidecek dedim. Kendimi herseyden mahrum edersem basaramazdim. O yuzden canimin cok istedigi herseyi yedim ama 'tadimlik'.

En buyuk hatalarimdan biri de zaten canimin istediklerini olcusuz ve saatsiz yememdi. Bunu yendim.

Gunde mutlaka 3lt su iciyorum.

*Makarna, pilav, hamur işi türleri, tatlılar, ekmek, patates yemiyorum.

*Kızartma, döner, yağlı ve soslu yemekleri yemiyorum.

*Sebze, kırmızı et, hindiyi haşlama tercih ediyorum.

*Balığı fırında yapıyorum.

4-5 ögün yiyorum.

*Şekersiz türk kahvesi, şekersiz çay, şekersiz beyaz çay, kremasız-şurupsuz ve yağsız sütle latte ve macchiato tercih ettiğim içecekler.

*Yulaflı yoğurt ve yulaflı omlet tok tutucu olduğundan tüketiyorum.

Akşam yemeğini en hafif ve az miktarda yiyorum.

Ekmek düşkünlüğüm zaten yoktu ama canım çok çekerse Wasa Original yiyorum.

Kahvaltıyı güçlü yapıyorum.

Sabah aç karnına bir bardak suya iki tatlı kaşığı elma sirkesi atıyorum. Bir tatlı kaşığı çörekotu yağını ağzıma alıp üzerine bu suyu içiyorum. Mide problemi olanlar için sakıncalı olabilir. Siz doktora danışarak tüketin. (Bunu @40kilonasılgider Ece de içiyor)
Protein ağırlıklı bir beslenmem var. Bu yüzden verdiğim 12 kilonun tamamı yağdan gitti. Vücut kas ve su oranım arttı.

Motivasyonumu düşürmemesi için ve şu an hazır olmadığımdan boyumu ve güncel kilomu paylaşmıyorum. Hedefe ulaştıgımda tabiiki paylasacagim. Zaten benim kilo ve boyumu bilmek de kimsenin isine yaramaz degil mi;)

1,5 ay her gun spor yaptim. Ama son 1 aydir oglumun uyku problemi yuzunden firsat bulamiyorum. Sporsuz kilo agir gidiyor. O yuzden spor sart.

Bedenim cok ağır ve rahat hareket edemedigim icin cok kolay yapilan ama bir o kadar da etkili olan "leslie 3 mil ve 5K" videolari ile calistim. Yaklasik 40dk. Ardindan da  30dk kondisyon bisikleti ve yarim saatte yuruyus. Bazen arka arkaya yapamadim. Ne zaman uygun olursa oldu ama yaptim. Bir sure sonra havalardan dolayi yuruyuse de cikamadim ama o zamanda ya cift leslie yaptim ya da bisikleti arttirdim. Leslie yaparken 1kg dambılda kullanıyorum. Leslie videolarını youtube'da bulabilirsiniz.

15 gunde bir tartiliyorum. Sabah aç karnına olması en doğru sonuç her zaman. Aralarda hiç çıkmıyorum. Tartım Fakir hercules. Yağ, kas ve su oranini da gosteriyor ve kaydediyor. Boyuna ve cinsiyetine gore hesapliyor.

Akşam yemeğimi en geç 6-6.30da yemiş oluyorum.

*Ara öğünlerde kuru meyve ve kuruyemiş yiyorum. Miktarlari onemli, abartmiyorum.

Birgün çok kaçırdım ya da kalorili bir şeyden biraz fazla yediysem ertesi gün zaten olan oldu ye gitsin demedim. Aynen kendi sistemime devam ettim.

Ben diyette degilim ve bu bir surec degil. Bundan sonraki hayatimda artik saglikli yasamak hedefim.

O yuzden canimin o an istedigi kalorili olsa dahi yedigim seyler oluyor. Ama miktarı ve yediğim saate hassasiyet göstererek.

Verdiğim bu 10 kiloyu hiçbir anda bunalıp daralarak vermedim. Normal hayatıma devam edip, saydığım bu düzenlemelerle verdim.

Yine de genel prensip olarak Ece'nin söylediği gibi 'tadını biliyorum' diyorum ve geçiyorum. Motivasyona ihtiyacın varsa bu noktada @40kilonasılgider Ece'yi takip edebilirsin.

Tüm gelen sorulara genel olarak cevap vermeye çalıştım umarım faydası olur hepinize:)

Yolun henüz 3/1ini geldim. Aynen devam...
Haydi gelin birlikte devam edelim. Ben yapabildiysem sen de yapabilirsin.

Herşey senin elinde. Kendime göre bir düzen kurdum ve sağlıklı kilo veriyorum. Kendini en iyi tanıyan sensin. Önce yanlışlarını bul ve sonra hedefini çiz...








Güzel ve sağlıklı bir sene olsun :)
Zehra G. Ölmez

Yorumlar

Sercan dedi ki…
Maşallah çok iyi kilo vermişsiniz tebrik ediyorum sizi.