Neden baston puset?

Yararlı konulardan biri daha... Baston puset

Yararlı konu başlıkları aslında bir o kadar da bol reklam içeren ve bilgi kirliliğinin yoğun olduğu alanlar. 
Yayınlanan yazılar ve hazırlanmış videolarda ayrıca sosyal medya paylaşımlarında biz annelerin hassas ve seçici olmasında fayda var. 

Ben tecrübe edilerek paylaşılmış yayınlara dikkat ediyorum. Yazdıklarımı da genelde bu şekilde yazmaya çalışıyorum. Fikirlerimizle karşımızdaki kişileri etkilemek mümkün ama konu çocuklar olunca durum extra hassasiyet içeriyor.

***



Biliyorsunuz bebek arabası seçimim ve alternatiflerle ilgili bir yazı yazmıştım. Orada da belirttiğim gibi hamileyken yani çocuğum daha ortalarda yokken gerçekçi
olan ihtiyaçları gözden kaçırmak kolay oluyor. 

Şöyle ki tek araba olsun, sağlam ve iyi bir araba olsun, sonraya da kalır, neden insanlar iki araba alıyor ki sanki ne gerek var, bu baston arabalar ne kadar basit vb. fikirlere sahipken çocuk olup da gerçeklerle başbaşa kalınca insan lafını gayet de güzel yiyormuş.

İste bu yazı tam da bununla ilgili:)

İlk arabamız concord neo. Artılarına ve eksilerine, bahsettiğim yazımda yer vermiştim. 

Arabanın ağırlığı, oturma bölümünün çok korunaklı oluşu ve bagajda kapladığı yer sebebiyle baston pusete ihtiyaç duyduk. Çünkü ilk tatilimize gidecektik ve araçla yolculuk yapacaktık. Bavullar ve concord neo'yu alabilecek kadar geniş bir bagajımız olmadığı için, yaz mevsiminde Harun daha fazla çevreyi görüp, daha serbest oturmak istediği için ve yazın daha sık dışarı çıktığımızda arabanın hafif oluşu işimizi kolaylaştırsın diye niyetlendik ve başladık araştırmaya...

Yine maddi açıdan derya deniz bir aralık var. 99liraya a101'de satılanı da bulursunuz 2000liraya satılanı da. İşlev hepsinde aynı, baston şeklinde dik kapandığı için adını buradan almış. Yere yakın, ufak tefek bir araba. Fiyatı etkileyen unsurlar kumaş ve iskelet kalitesi. Açma kapama yapısı da çoğunda aynı. Tabii bir de yatma kademeleri çok önemli, zira çocuk uyuduğunda öne düşmesini istemiyorsanız birkaç kademe yatabilen bir model seçmekte fayda var. 

Baston pusette bir bakıma kesenize hangisi uygunsa onu tercih ediyorsunuz.

Biz Maclaren Quest 2016'yı tercih ettik.

Geniş tentesi, sağlam iskeleti, omuza asma askısı,4 kademe yatabilmesi, küçük tekerleri ve kumaş kalitesindeki bariz fark karar vermemi kolaylaştıran özelliklerdi.

Ebebek'ten almıştık yaklaşık 1 yıl oluyor. Fiyatı 1390lira idi yanlış hatırlamıyorsam. Az önce de güncel fiyatına baktım. Ebebek'te 1590lira, Joker'de 1690lira. Almayı düşünen varsa şimdiden bilginiz olsun.

Memnun muyum?

Evet lafımı yediğime değdi...Gerçekten yazlık araba, kışlık araba olarak iki araba kullanır olduk. Çünkü kış için bu baston arabalar soğuk havada o kadar korunaklı olamıyor, kumaş yapıları da oldukça ince ve etrafı açık. O yüzden ideal yaz arabası. Temizliği de çok pratik, ıslak mendille silmeniz yeterli. Tabii yıkanabiliyor da.
Harun büyüdükçe iyi ki de aldık diyorum.


Havalar ısınıyor, artık yavaş yavaş baston puset arayışına girecek olanlara benden ufak bir tavsiye yazısı olsun. Umarım işinize yarar ;)

Zehra G. Ölmez
Sevgi ile






Yorumlar

Adsız dedi ki…
şahsen bu kadar yüksek tutarda paston pusete para vermek bana israf gibi geliyor ne kadar sürek kullancaksınız ona bakmak lazım istediğiniz kadar imkanlarınız iyi olsun israfa karşıyım hem emin olun yaza oğlunuz oturmak istemiycek emin olabilirsiniz tecrübeyle sabit
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Tecrübenize saygı duyuyorum. Fakat çocuktan çocuğa değişen durumlarda vardır. Sizinki oturmadı diye benimki ya da bir baskasininki de oturmayacak diye bir sart yok. Ayrica ben iki günde elimde kalacak bir arabaya para vermeyi mantikli bulmuyorum. Daha ilk cocugum oldugundan gelecegi dusunerek yatirim yaptim. İlerde de ihtiyacim olacagini dusunuyorum. Ben kimseye kendi aldigim arabayi övüp, bu parayi vermelisiniz bu arabayi alin diye bir tavsiyede bulunmadim zaten. Ozellikle fiyat araligi belirttim ve butceye uygun olani seçin dedim. Benim onerdegim sey baston pusetin gerekliligi noktasidir. Bu yazimi cok farkli noktalara cekmek anlamli degil. İsraf kisiden kisiye degisen birsey degil. Sizcesi bizcesi olamaz zaten. Ben kullanmadigim, iki gun once aldigim, gereksiz birseye para verip burada da illa bunu alin diye tavsiye yazisi yazmis degilim. Lutfen degerlendirmenizde biraz makul olun. Hele ki sosyal medya annelerinin tüketim çılgınlığı gözümüze sokulup kışkırtılırken, konu benim tercihim ve aktif kullandığım baston pusetin fiyatı olamaz sanırım!!!