Bebek çantamda ne var? -2

Bebek çantalarımız artık bir çocuk çantasına mı dönüyor yoksa:)

Bebekler büyüyor ve çantadaki ihtiyaçlar farklılık gösteriyor. 
Sık gidip geldiğimiz yerler bile değişiyor artık. Parklar, kum havuzları ikinci evimiz gibi...
Nerde o avmlerde vakit geçiren kızlar:))
Şaka bir yana cidden zaman hızla akıyor.

Geçen gün, Bebek çantamda ne var yazıma dönüp baktığımda nasıl bir değişime uğradığımızı fark ettim. 

Ve bundan ilham aldım bu yazıyı yazmaya karar verdim. 



Eminim birimizin akıl edemediğini diğeri akıl ediyor. Annelik böyle gidiyor. Hep gözler kulaklar açık takipteyiz. En azından faydamız olsun değil mi? O yüzden interaktif bir yazı olsun bu. Sizde çantanızdan ayırmadığınız olmazsa olmazları yorum bırakın...Hepimize fikir olsun faydalanalım.

***
Çanta: 
Çantadan başlayacak olursam, ilk aldığım çanta defalarca askıları kopması ve fermuar bozulması sebebiyle tamire gitti. Demekki bu kadar aktif kullanımı kaldırabilecek bir canta değilmiş. 10 anneden 8inde olan şu payetli sırt çantaları:))



Bende bir değil iki çanta alıp degişmeli kullanmaya karar verdim. Böylece daha uzun ömürlü olabileceğini düşündüm.

Mavi'de mavi kadife bir sırt çantası beğenip aldım. Askıları deri, gayet sağlam sert bir yapısı var. Kış başından bu yana kullanıyorum. 

Bir de fjallraven kanken markasının standart sırt çantası. Yabancı bir bloggerda görmüştüm, Tr'de de yavaş yavaş popülerleşmeye başladı hatta replikası bile hızla yayılıyor. 
Bana eşim Almanya'dan getirdi. Tr fiyatları daha yüksek. Beymen, Vakko ve Harvey Nichols satıyor. 
Bu çanta outdoor olduğundan su geçirmiyor. Yan bölmeleri var ve çok hafif. Zaten içini hayli doldurduğumuzdan çantanın hafifliği extra önemli. Fermuarları çantanın altına kadar açılıyor. Birşey ararken iş kolaylaştırıcı. 



Çubuk kraker, doğadan meyve püresi:

Büyümüş bir bebeğin çantasının olmazsa olmazı atıştırmalıklar. En bilinen çubuk kraker hem oyalayıcı hemde hafiften doyurucu.



Hüpleterek içilen meyve pürelerinde ilk olarak hipp ile başlamıştık. Elite ve doğadan markalarını daha sonra keşfettim. Elite markayı Harun sevmedi. Hipp ve doğadan favorisi. Ben daha çok doğadan alıyorum. Hipp gibi 6-36 ay gibi bir sınırı yok. Tek sorun her markette yok😂. Ben macrocenter'dan alıyorum. Buldukça stok yapıyorum. Hüpletmek ve kapağı açıp/kapama suretiyle bu da hayli oyalayıcı.

Bir de yaban mersini ve antep fıstığı var. Bunları da özellikle dışarda kalış süremizin uzunluğuna göre çantaya dahil ediyorum. 

Eğer sabah kahvaltıya çıkıyorsak Pınar organik süt de çantamızda yerini aliyor. Lakin bazı mekanlar sütü ikram etse de bazıları da tam tersi yarı kahvaltı fiyatı kadar hesaba yazdığı oluyor:/

Çantaya koyulacak ideal meyve bence muz. Harun severek yiyor. Ay kestim, vitamini kaçtı, doğradım, kirlendi vs. Derdi yok. Temiz temiz yeniyor oh mis:)

Çöp torbası, pişik kremi :

Çöp torbası benim vazgeçilmezim. Kirli bez, ıslak/kirli kıyafetler, artan yiyecekler vb.  her sorunun çözümü burda:)


Pişik kremi alışkanlığımız yok. Sürekli kullanmıyorum ama duruma göre de yanımdan ayırmıyorum. Mini mini bir boy hiç de yer tutmaz zaten. 

Güneş kremi :

Havalar düzeldiğinden bu yana sürekli unuttuğum şey bu işte. O yüzden artık çantaya dahil ettim. Unutma ihtimali söz konusu degil.


Ama tabii ten renginde ciddi bir koyulaşma oldu bile:( Aman ihmal etmeyin. 
Bize doktorumuz sebamed baby önermişti. 

Bez, alt açma, ıslak mendil :

Muhteşem üçlü doğumdan itibaren çantanın demirbaşı.
Bizim markamız uzun zamandır sleepy. Arada kendimize heyecanlar aradık komili bebe falan denedik ama yok sleepy başka... 


Doğduğundan bu yana da baby&me ıslak mendil kullanıyoruz. Prima, sleepy, unibaby denedik ıslak mendil olarak. Ben sevmedim doku ve kokularını. 

Oyuncak :

Unutulmaması gereken en önemli konu. 
Şöyle sevdiklerinden ve en çok oynadıklarından 2-3 parça az yer tutacak birşeyler çantaya atmalı. Olur ya son çare olarak bir sürprizle şaşırtmak biraz sakinleşmek iyi olur. 
Harun her erkek çocuğu gibi araba hastası:)

Battaniye/Müslin Örtü :

Mevsime göre bir battaniye ya da müslin örtü çantanın vazgeçilmezi. Mümkün olduğunca küçülüp yer kaplamayan ama açıldığında da büyük bir boyutta olması işe yarar. 


Ben mevsim yaza döndüğü için buraya müslin örtümüzü ekledim.
Ölçüsü extra extra büyük. Çok çok kullanışlı. Güneşlik, ince battanıye ya da kurulama amacıyla kullanıyorum. Desen çeşitliliği çok orijinal. İnstagram'da "tiny peak" markası.

Suluk :

Pet şiselerle baş edilmiyor valla. Hem temizlik açısından da zor. Suluk başlıklı olanları başta çok kullandık hatta son zamanlara kadar. Ama artık arkadaş işi çözdü sürekli su dökme işleri yapıyor.
Geç bile kaldığımız normal suluk olayına geçtik.




Ben skip hop'un bu suluğunu aldım. Kapalıyken damlatma yapmıyor. Çekimi çok rahat deneme yaptım:)
Harun da çok sevdi. Joker'de bulabilirsiniz. 

Yedek kıyafet :

Mevsime göre yedek kıyafet de önemli tabii. Mevsim geçişlerinde kapşonlu fermuarlı bir sweat vazgeçilmez.

Yazın çift çıtçıtlı bady, kışın çift çorap:)


Eğer kum havuzu ya da fıskiyede ıslanmalı bir aktivite yapılacaksa bol bol kıyafet ve hatta mayo almalı.

Çocuk oyun alanı olan bir yere gitme ihtimalimiz varsa ayakları kaymasın diye slip-stop'larda yanımızda olmalı:)


Zehra G. Ölmez
Sevgiler


Yorumlar