Oto koltugu secimi ve alternatif markalar

Oldukça geciktirdiğim bir yazı bu evet, üzgünüm:(
Oto koltuğuna geçeli 15 ay oldu ben başlığı taslaklarda tutsam da bir türlü toparlayıp yazamadım.

En azından bundan sonrasında arayış içindekilere umarım ışık tutar.

Harun ana kucağından 6. Ay itibari ile artık taşmaya başlamıştı:)
Ters oturduğu için ayakları sıkışıyor ve sıkılıyordu. 

Böylelikle yavaş yavaş oto koltuğu arayışımız başladı. 



Lakin genelde 9-18kg için olan bir kategori ve sonrasında
15-36kg için ayrı bir kategori vardı. Doğal olarak 2 ayrı oto koltuğundan bahsediyorum. 

Bunun ikisi bir arada olanı yok mudur kardeşim dedim içimden. Evi oto koltuğu sergisine mi cevirecektik yani...

Ee tabii bir de bu arkadaşlar öyle çok da ucuz değiller. (Zaten güvenlik için kullanacağımız hiçbirşeyin fiyatı ilk sırada değil aslında ama tekrar tekrar alınması gerektiğinde bütçeyi etkileyebiliyor.)



Bende denemek istedim ve google'a 9-36kg olarak arama yaptırdım. Aaa evet biri benim gibi düşünüp ikisi bir arada olan bir otokoltuğu yapmıştı.

Ama tabii ki bu yetmez. 
Sona bıraktığım ve aslında en önemli olan konu Adac güvenlik testlerindeki başarısı.



Lütfen sizde karar verme aşamasında olduğunuz marka ve modeli aşağıya ekleyeceğim linkteki testlerden geçip geçmediğini sorgulayın. TIK TIK

Böylelikle tercih ettiğimiz marka Recaro young sport 9-36 ay oldu. 
Testlerdeki başarısının yanında marka hakkında hiçbir bilgim olmadığı için araştırdığımda karşıma çıkan ve onu diğerlerinden ayıran en bariz fark:


Formula 1'in ve BMW,Audi,Ferrari gibi bilinen en lüks ve spor araçların koltuk üretimini Recaro'nun yaptığıydı. Doğal olarak bu ciddi bir güven oluşturdu. 

Biz e-bebek'ten almıştık. Aldığımızda 799lira idi. Şimdi çok daha uygun sanırım kampanya da. Bence değerlendirin derim:)

Gelelim Recaro'yu bulmadan önce araştırdıklarım ve yorumlara göre en iyi olan oto koltuklarına: 
Bunlar da Britax Römer, Be Safe ve Cybex'di. 

Tabii hepsinin kendine has detay özellikleri var. Birisinin uyku pozisyonu, diğerinin kumaş yapısı, ötekinin baş desteği, berisinin pencereden dışarıyı seyretme yüksekliği vs. 
Ama benim için 9-18kg olmaları elemek için geçerli bir sebepti. 


Gelelim aklınıza en çok takılan ve bana instagramdan sorduğunuz sorulara:

Uyurken başı öne düşüyor mu? 
İlk oturttuğumuzda bana ana kucağına göre çok dik geldi. 
Tek yatış ayarı var o da azıcık. Harun hayatta uyumaz dedim. Ama yanıldım. 
Başı hiç düşmedi. Çünkü kemerin omuza denk gelen kısmında destekleyici bir madde var. Başı yana kayınca direkt ona yaslanıp uyuyor. Ve oldukça da rahat etti.

Fotoğraflar da valla hep uyurken çekmişim şimdi dikkatimi çekti😂

Dışarıya bakabiliyor mu, yoksa alçakta mı kalıyor?

İlk başlarda boyu daha kısaydı çok rahat görebildiğini sanmıyorum. Oto koltuğunun normal bir yüksekliği var. Extra yüksek değil ya da ayarlanabilir de değil. Ama zamanla boyu uzadıkça daha fazla dışarıyla ilişki kurdu. Bu verdiği tepkilerden de çok net anlaşıldı:)


Kumaşlar yıkanıyor mu? 

Henüz yıkamadım, yeme içme, kusma, çiş-kaka gibi kazalar gelmedi başına:))) 
Ama yıkanıyor tabii ki. 

Memnun muyum? Şimdi olsa yine bu oto koltuğunu mu seçersiniz? 

Evet gayet memnunum. 
Harun rahat, biz de o güvende olduğu için mutluyuz. 
Karşıma Recaro'nun yerini dolduracak daha iyi bir marka çıkmadığından evet bugün alacak olsam yine bunu seçerim. 

Umarım arayış içindekiler için faydalı olmuştur. 
Seviyorum sizi. 

Zehra G. Ölmez







Yorumlar