Honeymoon Vol 4./ Asmalı Konak'a da gittik :)


Selam Canlar!
Nasılsınız bakalım. Ben çok iyiyim.

Evimden misafir eksik olmuyor. Bu da beni çok çok mutlu ediyor. Evlilik tebrikleri, doğum günleri, gündüz oturmaları derken hep sevdiklerimizle bir aradayız sağolsunlar... Rabbim kapımızı hep böyle açık kılsın inşallah :)

***

Furkan'la 5 yıllık bir geçmişimiz var. Okurken Kapadokya turuna katılıp her yeri karış karış gezmiştik :) Bu yüzden aslında bu balayı seçimimiz kendimize sürpriz, bir ödül gibiydi :)

Daha önce Ihlara vadisi, müzeleri ve derinkuyu yeraltı şehrini gezmiştik. Bu yüzden bu gidişimizde yapmadıklarımızı yapmak istedik. En başta çok özendiğimiz ama yapamadığımız balon uçuşu vardı. İkinci olarak da benim lise yıllarımda oldukça popüler olan dizi, Asmalı Konak...Konağı ve civarını merak ediyorduk.






Sabah sıkı bir kahvaltı sonrasında köy minibüsü ile tuttuk Ürgüp yolunu...


Biz Ürgüp'ün köyündeydik. Köy minibüsüyle Ürgüp'e geçmek çok zor değil fakat saatleri iyi ayarlamak lazım çünkü günde 2 gidiş, 2 dönüş var :(

Biz de 2. günümüzde Asmalı Konak'ı ve civarı gezmeye ayırdık. Bindik minibüse, sokak levhalarını takip ederek, konağı bulmaya çalıştık :)



Rengini çok sevdiğim bu kapının önünden de poz vermeden geçmedim :)



Açık minare sanırım ilk kez gördüm. Daha önce gördüm de dikkat mi etmedim bilmiyorum ama bu oldukça farklı göründü...



Gece ışıklandırılan, sokak levhalarına takılmış bu peribacası biçimindeki LEDlere bayıldım :)



İşte buldukkk :)
Turizm sektörüne hayat veren diziler furyası yanılmıyorsam Asmalı Konak'la başladı.



Güzelliklerinden haberdar bile olmadığımız ucra köşelerin, yöresel güzelliklerin bu şekilde keşfedilmesi ve popülerleştirilmesi bölge insanının ekonomik olarak yararlanmasını sağlıyor. Farklı iş olanakları ortaya çıkıyor. 

Asi-Antakya, Asmalı Konak-Ürgüp, Zerda-Antep, Kınalı Kar-Cumalıkızık.... sadece şu an aklıma gelenler. Siz de hatırlıyor musunuz?


Asmalı Konak girişinde de-dizi bu kadar eski olmasına rağmen-Dicle sürmesi çeken kadınlar dikkat çekiciydi.

Ayrıca konağın aktif ziyaretçisi olmamasına rağmen girişinin ücretli olması ve müze olarak hazırlanmış olması ilginç. Bana konağın dışını bile görmek yeterdi ama dizi seti bozulmamış , duvarlarda oyuncuların fotoğrafları ....
Kişi başı 2TL giriş ücreti. Bolca şaşırarak kendimizi içerde bulduk ...





Dedikoduların döndüğü o mutfak :)

                 

Ekranda bizim kocaman bir konak olarak gördüğümüz yer aslında hiç o kadar büyük değilmiş.


Furkan Ağa...:)

                           

Seymen Ağa gibi bir eş düşleyeniniz oldu mu o dönemlerde... İlk gençlik yılları, lise yılları... :)
Haydi bir itirafta bulunayım yeri gelmişken...Ben Seymen hayranlarındandım. Sert, romantik... Duruşu, bakışı ...Rahmetli Meral Okay'ın hayal gücünün sonucu sevgili Seymen ...:)

                      



Hayat bebek ne tatlıydı ya :) Kim bilir o bebek şu an kaç yaşında, nerelerdedir ...


                  



Bakın burası da yangından sonra taşındıkları Konak... "Haydaaa oraya da mı gittin" demeyin.

İki konak birbirine bitişik, ortak girişleri var. Nedense böyle çekim oyunlarının aslını öğrenince gereksiz bir sinir bozukluğu yaşarım. Yaprak Dökümü'nün Beylerbeyi'ndeki konağına gittiğimde karşıda Neyir Hanım'ın evi olmadığını görünce de bu duyguyu yaşamıştım. Bööööö, saçmalık ama gıcık oluyorum :)



Konakla ilgilenen 1-2 kişi var. Hediyelik eşya ve yöresel yiyecek satışı yapılıyor. Onun dışında saatlerce konakta takılıp, istediğin kadar fotoğraf çekebilirsin.


Bir ara yani dizi bittikten ve popülerliğinin taze olduğu dönemde konak, restaurant olarak kullanılmış. Tenteler oradan kalma sanıyorum.


Konak girişindeki bir odaya bebek sergisi açılmış. Her bebek farklı yöre giysilerinde hazırlanmış. En çok beğendiklerimi çektim :)




Feraceye gel :)


Hoşçakal Asmalı Konak :)



Bu da benim Asmalı Konak hediyem :)




Porselen kapı numaraları... Ahhh çok havalı ya :)



Ve günün yorgunluğu akşam yemeği ile çıkarılır...

:)
Otelin yemeklerinden bahsetmeyi unutmuşum. Yaa böyle bir tarz yok. Tam ev yemeği kıvamında, aşırı lezzetli. Gerçekten çok usta biri bizi doyurdu buna eminim. 5 gün boyunca "ehh" dediğim yemek olmadı. Antakyalılar zor yemek beğenir. Bunu da söyleyeyim :)




1001 surat ben :)


Pekmezli kuru kayısı tatlım ile sizleri şimdilik burada bırakıyorum...:) Kısa kısa iki bölümümüz daha var...

Gözü,gönlü güzel takipçilerim benim :)

Hoşçakalınnnn



Zehra Görgülü Ölmez



Yorumlar

Hep görmek istediğim bir yerdi sayende gitmek istemeyecek kadar gezmiş görmüş kadar oldum verdiğin detaylar için saol kesinlikle yazdım listeme=))
gunlukcugum dedi ki…
Gitmis gormus kadar oldum sayende) tesekkurler
Unknown dedi ki…
sevdim seni çünkü, yorum yapmadan gider miyim :) bu sıcaklıktan bende memnunum canım.çok güzel resimler asmalı konak benimde dizimdi eski yıllarım canlandı güzümde.teşekkürler.
necli dedi ki…
Sevgili Zehra neden blogunun açılışında mini etekli kızları kullanmayı düşündün?Mantığını bir türlü çözemedim.
Adsız dedi ki…
neşeniz hiç eksik olmasın :) süper güzel bir balayı olmuş anlaşılan:)
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Merhaba, yorum bıraktığin için tesekkur ederim. Eminim senin gibi anlayamayan arkadaşlar da vardır.
Baktığinda mini etekli kizlar gordun sadece. Ben baktigimda; bir moda çekimine poz
veren, birbirine fiziksel olarak çok benzeyen, çorap, ayakkabı seçimleri ile farklı , saçları aynı, özellikle de hepsi farklı bir duruş sergilemiş dört kişi görüyorum.

Yani moda bizi aynılaştırabilir ama modaya bile herkes kendi yorumunu katabilir. Modaya körü körüne bağlı kalmamak, seçimlerimizle yorumumuzu ortaya koymak, en önemlisi kimseyle bir tutulmayacak duruşumuzu doğru sergileyebilmek. Kendimizi bir bütün olarak ifade edebilmek...

Bu fotoğrafın benim blogumu yorumladığını düşündüğüm için kullanıyorum. Hakkımda bölümünü okursan, "farklılıklar aynılaştırır, aynı olmak farklılaşır. Ne kadarından bakarsak o kadarını görebiliriz."
Z.G.Ö
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Çok teşekkürler İnci... Çok keyifliydi:)amin...
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Git canım, senin görmenle benim ki bir olur mu hiç :) sen de gez bakalım ben de sana gelip özlem gidereyim :))
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Harika :) sevindim ...
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Ne demek Tubacım :) daimi olsun insallah, çok öpüyorum
Adsız dedi ki…
ben birşey sormak istiyorum Zehracım.Bloguma resim ekleyemiyorumda sende nasıl oluyor diye merak ettim.birkaç gün önce bir arkadaş daha yazmıştıda.dünden beri çözemedim.:(
GüzelGül dedi ki…
harikaaaaaa harika olmus kareler.sayende bizde gezmis olduk :) gidip canli görmek ins bizlerede kismet olur.Bu arada kombine bayildim ve cok güzel bir sal ile kapanmissin gözlerimi alamadim :) masallah diyelim

Mein Blog/Blogum
Zehra Ne Söyler dedi ki…
İnci merhaba ... Aslında birkaç gündür bazı blogger arkadaşlar fotoğraf krizine girince ben de hazırladım bütün fotoğraflarla taslaklarımı oluşturdum. Önlemimi aldım yani. Ama sorun chrome ya da exprorer hatası olabilir. Gözatma geçmişlerini temizleyip, kullanmadın tarayıcıdan deneyebilirsin.
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Çok teşekür ederim, keyifle gezdiysen ne mutlu bana :) Aynı şalı sen kapatsan eminim sana da çok yakışîr:)
pembe lila dedi ki…
Yahu bayıldım!Hakikatten benim içinde sanki oradaymışım gibi; geçmişe dönüş oldu iyi ki yazmışsın bu yazıyı,kaç kez seyrettim o diziyi baştan sona bilmem çok severdim ve dediğin gibi hayrandım işte gençlik naparsın :)Bende sormayı düşünüyordum aslında asmalı konağa gittiniz mi diye cevabımı güzelce almış oldum,diziler sanki gerçekmiş gibi gözlerim oyuncuları aradı fotoğraflara bakarken çok ilginç sanki hala orada yaşıyorlar hayat varmış gibi içimi garip bir burukluk kapladı yoklar diye hayli duygusalım herhalde ondan ;)Bu arada konağa çok yakışmışsınız :)Gezdiğiniz odaların tamamı seymenlerin odası dahil orası yangından sonra taşındıkları konak tatlım orası bütündü zaten,çekimlerde iki tarafı beraber kullanıyorlardı önceki konak değil yani,önceki konak ayrı bir yerdeydi anlaşmazlık çıkmış aralarında film şirketiyle ayrılmışlardı oradan,önceki konakta hani böyle seymenlerin odasına çıkarken kocaman bir avlusu vardı,kapıdan girişte hemen merdivenler görünüyordu yukarıda seymenlerin odası, solda seymenin çalışma odası,merdivenlerin sağ tarafında bir sedir sedirin sağ tarafında dilaranın odası vardı,sağ köşeden de mutfağa giriliyordu hatırladın mı tatlım,ezberlemişim arık seyrede seyrede :D ama iyiki çekmişsin ya çok hoşuma gitti ellerine sağlık güzelim :)Hoş bir anı olmuş,ay böyle tekrar tekrar bakasım geliyo fotoğraflara :)Ellerine sağlık harika bir yazı olmuş gene ,öpüyorum seni Allah'ıma emanet ol :)
Adsız dedi ki…
çok teşekkür ederim :) chorome dan girerek halletttim:) ınternet explorer la ilgili sanırım hata .
Meral dedi ki…
İtinayla takip ediyorum canim bazi sahislara verdigin cvpta cok hosuma gitti cok iyi bi aciklama olmus:-)
Unknown dedi ki…
keyif alarak takip ediyorum yine çok güzel ahh inş. bi gün bizede kısmet olur . bu arada ömür boyu mutluluklar :)
derya dedi ki…
mrb bende sessiz takipçilerinden birisiyim.balayı postlarınızı merakla bekliyorum. ben 7 senedir nevşehirde çalışıyorum. yangından sonra taşındıkları yer yan yana demişsiniz ya yangından önceki yer orası değil mustafa paşa diye bir yer var orda. ben oraya gitmiştim altı restoran olarak kullanılıyordu en son.hiç balona binmeyi düşünmedim.3-4 tane arızalanıp acil iniş yapanları gördüm birisi de bizim evin önüne indi hatta. 3 yaşındaki oğlum anne bak balon patlamış diyordu:))bende diyordum bu soğukta kim biniyor bu balona diye demekki onlar sizmişsiniz:))ürgüp te şu anda yer gök aşk dizisinin çekimleri yapılıyor merkezdeki saat kulesinin karşısındaki konakta. fox tv de yayınlanıyor.
Famelika dedi ki…
Sessiz takipçin geldiii :)

Severek okuyorum seni, şimdide takibe aldım.

Sevgiler.. :)
Adsız dedi ki…
Merhabaa, blogunu ilk günlerden beri takip ediyorum bu ikinci yorumum :) Bu arada Antakyalılar zor yemek beğenir demişsin , kim antakyalı ben de antakyalıyım da :)) selametler..Ben Meryem..
Zelis dedi ki…
Ennee ,Kapadokyanin bendede özel bi yeri var,balayimizda gitmistik,ve bende fanatik Asmali Konak hayrani oldugum icin konagi gezmek cok istemistim,benim evlendigimde yeni konak yoktu daha ilk sezon bitmisti ve ilk konak cok meshurdu,bizde orayi gezmis resim falan cektirmistik,orasi burdanda kücüktü bende cok sasirmistim tv de kocaman gözüküyo diye:))ici cok benzio gerci mimari olarak;)Ama sayende o günleri yad ettim,kismet olursa ilerde yine gitmk istiorum kapadokyaya...Romantik bir sehir bence;)
sedaca dedi ki…
Zehracım yaa, üslubuna, tarzına, sanaa bayılıyorum demiş miydim :)))
okurken sesini de duydum, nasıl güzel anlatmışsın :)

her gününüz bal tadında olsun inşallah :)
Zelis dedi ki…
Eklemeyi unuttum Kapadokyanin ikimiz icinde özelligi ve unutulmayacak olmasinin ayni neden sebep olusu hos bir tevafuk...;) diger postlardada öyle ne kadar güzel anlatmissin agzina saglik....
Adsız dedi ki…
Zehra merhaba bende bloğunu zevkle takip ediyorum ama incelerken birşey dikkatimi çekti,İlk Asmalı konak mustafa paşa denilen bir ilçede yangından önce ordaki konakta çekim yapılıyordu daha sonra bu ürgüp merkezdeki konağa geldiler,çekim hilesi yok yanii...Bende gezip görenlerden olduğum için paylaşmak istedim.muhabbetle...
sarı ördek dedi ki…
Merhabalar, fotoğraflar çok güzel..Bilgilerde bir yanlışlık var.İlk konak Mustafapaşada, sizin gezdiğiniz 2. yangından sonraki konak.Bitişik değiller yani, keşke mustafapaşayada gitseydiniz.Ordaki ilk konakta büyüleyici...
sarı ördek dedi ki…
merhabalar, fotoğraflar çok güzel..fakat bir bilgi yanlış..Bu 2. konak ürgüptedir, temsili yangından sonra bu konağa taşınıldı.ilk konak mustafapaşada. yani iki konak bitişik değil.Keşke orayada gitseydiniz orası daha bir büyüleyici...
Unknown dedi ki…
Güzel resimler, emeğinize sağlık. Yalnız bir ayrıntı; Asmalı Konak dizisindeki ilk konak yani esas adıyla ''OLD GREEK HOUSE'' Mustafapaşada. Yani iki konak birbirine bitişik değildir. Hatta yakın bile diyemeyiz. İlk konak (Old Greek House) yandıktan sonra, sizin gezmiş olduğunuz konağa taşınılmıştır.
Unknown dedi ki…
Yanlis bilgi iki konak arasinda 5 km meaafe bulunmakta biri mustafa pasa beldesinde yangindan sonraki yeni konak ise urgupte yanyana falan degil o iki konak :)