İlk 3 ayda Olmazsa olmazlarımız

Öyle böyle derken ilk üç ayımızı geride bıraktık.
İlk üç ay dediğimiz dönem aslında hamileliğin devamı yani 4.trimester olarak da gösteriliyor.
Yani bebeğimiz bu üç ayda çoğu zaman kendini hâla anne karnında zannediyor. 

Dış yaşama adapte olması için ona yardımcı olmak ve bu zamanı hem bizim hem de onun rahat geçirmesi için tecrübe ettiğimiz olmazsa olmazları yazmak istedim.
Ve keşke alsaydık dediklerimizi paylaşayım dedim. Anne adayı okuyucularıma faydalı olacağını düşünüyorum.

İlk üç ayımızda olmazsa olmazlarımız:


1) Dönence 
Biz Fisher Price'ın Kelebekli Rüyalar dönencesini tercih ettik. İçinde üç farklı melodi yüklü. Anne karnı sesi, sözsüz ninni ve doğa sesleri. Biz ilk ayımızda anne karnı sesini, 2-3 ayımızda da ninniyi dinleyerek uyuduk. Uykuya dalmayı kolaylaştırıyor gerçekten. Özellikle bizimki "çıt" olsa gözleri açan bir bebek, bu yüzden melodiler evdeki ufak tefek sesleri de bertaraf ettiği için bizim için tam kurtarıcı oldu. İlk iki aydan sonra artık dönen ayıları da izledi. Bir de projeksiyonla yıldızlar dönüyor tavanda ama o henüz bizim için anlamlı değil. Çalma süresi 15-20dk kadar. Bazen tek seferde bazen iki sefer üst üste açınca uyuyor. Şarjlı pil kullanıyoruz, her uykuda bazen de tekrarlı kullanmamıza rağmen piller 1 ay dayanıyor. Sonra şarj edip devam :) Gittiğim yere bile götürüyorum. Bir de uzaktan kumandası mevcut. Odaya girmeden de çalmayı sürdürebiliyorsunuz. Benim için tam bir kurtarıcı. Farklı marka ve seçeneklerde bulabilirsiniz. Dönenceler ilk 5 ay kullanılan ürünlerdir.



2) Küvet filesi
Minik bir bebeği yıkamak gerçekten zor. Çünkü hem hızlı olmak hemde onu korkutmamak gerekiyor. İşte bunun için kolaylaştırıcı parça küvet filesi. Bebeğin küvetine yanlardan takılıyor. Bebek üzerine uzanıyor ve tek başınıza bile rahat rahat yıkayabiliyorsunuz. Sevi bebe'nin filesini kullanıyorum, muadili çok. 




3) Avent smoothie emzik
Ahh çeşit çeşit cicili emzik almıştım. Hiçbirini ağzında tutamadı. Meğer her bebek emziğe alışamazmış. Alışmaması bir açıdan iyi olabilir ama özellikle bu kadar küçükken uykuya dalması zor oluyor. Emzik bunu kolaylaştırıyor. Emzik olmadığında da anne memesi emzik olarak kullanılıyor. Biraz araştırınca smoothie emziğin anne memesi hissini verdiği ve bebeklerin kolay alıştığını okudum. Hemen aldım yine de ağzında tutamıyor ama ben arkasından parmağımla destek verince en azından emiyor, hiç yoktan iyidir. Uykuya dalması kolay oluyor.

4) Nurse Harveys
21. Günde çığlıklarla tanıştık gaz sancısıyla. Gece gündüz birbirine karıştı. Kolik bebek olmuş Harun. O ne sıkıntı nasıl ağlamak öyle...Doktorumuz sab simplex vermişti. Hiç işe yaramadı. Sonra en çok önerilen
Nurse Harveys bitkisel şurubu buldum. Hemen alıp başladık. Düzenli kullanınca gerçekten rahatlatıcı. Ama kökten çözüm değil. Sancılar azaldı ama hâla devam ediyor. 


5) Otribebe burun aspiratörü ve serum fizyolojik
Bizler hemen hergün burun temizliği yaparken bebeğimiz için de bunu yapabilmek gerekiyor. Çünkü bebekler ağızdan nefes alamıyor. Bu yüzden burunlarının hep açık olması gerekir. Her gün olmasa da sürekli kontrol ederek serum fizyolojik sıkıp, aspiratörle ağzınızla çekip bebeğinizi rahatlatmanız mümkün. 

6) Ağız bezi
Dönem dönem çok fazla kustuğu oldu Harun'un. Gaz çıkarırken ya da arabada da sık sık kustu. Bunlar için sürekli çantada evde her odada bir ağız bezimiz oldu. 


7) Isıtıcı fan
Malum sonbahar bebeği oldu Harun. Bebekler ilk 28 gün oda sıcaklığının altında hissettikleri için onları üşütmeden banyo yaptırmak önemli. Bunu kolaylaştırmak için tüm evi aşırı ısıtmak yerine sadece banyoda ufak bir ısıtıcı fan çalıştırarak hem daha tasarruflu hem de daha hızlı işinizi görebilirsiniz. 

8) Dr. Browns Cam Biberon
Bu biberonlar anti-kolik yani gaz sancısını önleyici özelliğe sahip. Bebeğin biberonda biriken köpüğü emmesine engel olan, mavi bir çubuk bulunduruyor içerisinde. Çok memnunuz.


9) Silikon kaşık
Tabii ki ilk üç ay yiyecek birşey vermiyoruz. Bu kaşık sadece ilaçları içerken kullanmak için. 
Örneğin 15gün sonra kullanmaya başladığımız D-vit damlayı damlatırken bebek ağzını kapatabiliyor ilaç boşa akabiliyor. Ya da diğer ilaçlarda plastik kaşık bulunuyor ya da evdeki metal kaşıklarla vermemek gerekiyor. Hassas damak yapısına zarar verebiliriz ve onun dışında evde serbest kullanılan birşey hijyen açısından da bebeğe uygun değil.


10) Müslin bez
Aklınıza gelebilecek herşey için kullanabilirsiniz bu bezleri. Farklı büyüklüklerde satılıyor. Mutlaka birkaç tane almalısınız bence. Puset örtüsü, banyo sonrası detay kurulama yapmak için, beşiğin içinde çarşaf niyetine, sıcak havalarda üzerine örtmek için, ter bezi olarak ve daha bir sürü farklı amaçla kullanılabilir.


11) Battaniye
Bebeğin üzerine yaz ya da kış olsun yorgan vs. örtülmüyor. Bu yüzden farklı kalınlıkta çok sayıda battaniye bulundurmak gerek. Çiş çıkabiliyor, dışarıda yere düşebiliyor, uygun olmayan bir yere sürtünebiliyor, üzerine kusabiliyor ve daha bir sürü farklı şey olabiliyor. Bolca bulundurmakta fayda var.


12) Korbell bez çöp kutusu 
Eşimle birbirimizi yediğimiz bir ürün bu. Ona oldukça gereksiz gelmişti. Almayalım diye hayli direndi ama bana karşı koyamadı. Bebekli evlerdeki hakim iki koku, havasız bir ev kokusu ve bez kokusudur. Bunu iyi bildiğim için sadece bebek bezi için ayrıca bir çöp oluşturmak istiyordum zaten ama biraz araştırınca kokuyu dışarı çıkarmayan bu çöpü buldum. Baktım ki memnuniyet yorumları sayısız. Kafaya koydum:) Şu an eşim hergün "iyi ki bunu almışız yaa" diye dolaşıyor etrafta. Çok memnunuz. Evet fiyat olarak biraz yüksek gelebilir, poşetlerinin özel olması da başta masraflı görünebilir belki ama bu bedele değiyor gerçekten. E-bebek'te bulabilirsiniz, bildiğim kadarıyla muadili yok. 
13) Pratik alt açma
Kullan-at olanlar çok pratik. Cafe ya da avm bebek bakım odalarında bebeği direkt temas ettirmeden onun üzerine yatırıp sonrasında onu atıyorsunuz. Aile sağlığı merkezinde de aynısını uygulamak gerek. Sedyeye günde kaç insan temas ediyor hasta bir şekilde. Ya da hasta bebekler de tartıda tartılıyor. Pratik alt açmayı giderken çantamdan eksik etmiyorum. Baby&me markasının alt açmasını kullanıyorum. 

İlk üç ayımızda "keşke alsaydık" dediklerimiz :
1) 4moms ev tipi anakucağı
Kolik bebeğin ne demek olduğunu doğmadan önce tam bilemiyorduk tabii. Gaz sancısı çeken bebeğin uyurken bile hep hareket halinde olması gerekiyor gazını rahat çıkarabilmesi için. İşte bu noktada 4moms ana kucağı devreye giriyor. Farklı sallanma ayarları var ve sadece düğmesine basmanız yeterli. Hatta bu düğmeye basma işini iphone app. ile bile yönetebiliyorsunuz.
Bu linkten ürün videosunu izleyebilirsiniz.Tık
Bana gereksiz gibi gelmişti bu ürün ve gereğinden fazla pahalı bulmuştum. Ama kullanıcı yorumlarına bakınca ve kolik bir bebeğim olunca ne kadar gerekli olduğunu anladım ama geç oldu.
Kolik nedir? Tık




2) wrapsling

Alsam mı almasam mı kafasını en çok yaşadığım ürün buydu. Aslında çok makul bir ürün. Bebeğin anne kokusu hissetmesi ve annenin de bebeği ile bu kadar yakın olmasından dolayı anne sütü miktarına bile arttırıcı etkisi oluyormuş. Kış bebeği olacağı için acaba dışarıda kullanışlı olur mu yoksa üşür mü diye düşündüm. Zaten dışarıda pusette uyur dedim kendi kendime.Sadece evde kullanmak için de çok gerekli bulmadım ama gel gelelim bizimki dışarıda pusette durmadı. Evde uyanıkken hep kucak istedi. Vel hasıl almak için geç kalmış sayılmam aslında bu haftasonu ibs anne bebek fuarı var. Orada bir denemeyi düşünüyorum...Ama bence siz düşünmeyin alın, bir kenarda kalsın.



3) woombie kundak
&
4) babynest
Bu iki ürünü beraber yazmak istedim. Yenidoğan bebek ebat olarak malum minicik birşey:) Aldığımız bebek beşikleri bile onlar için öyle büyük ki. Beşiğe yatırdığınız el kol hareketleri ile kendini korkutup uyandırabiliyor. Ve kendini anne karnında gibi güvende hissetmesi için dar bir yerde uyuması ona iyi geliyor.
İşte bunun için modern kundak woombie çok başarılı bir iş bence. Penye esnek fermuarlı bir ürün. Bebeği içine koyup fermuarı çekmeniz yeterli. kolları iki yanında kalıyor, sıkmıyor ama uyurken de kendini uyandıracak kadar da gevşek olmuyor. Babynest ise ister koltuk üzerine bebeği yatırmak istediğinizde isterseniz kendi beşiği içinde kullanabiliyorsunuz. Hemen hemen bebek büyüklüğünde kenarı hafif yüksek yumuşak mini yatak diyebiliriz. Bebek bunun içinde istediği dar alanda uyumuş olacak ve kendini anne karnında hissedecek. Ben bu iki ürünü de geç keşfettim. Tabii biz tüm bu zorlukları yaşadık. Etrafına yastık mı koymadım, geleneksel kundak mı yapmaya çalışmadım böyle ürünler olduğunu bilmiyordum tabii. Ama artık siz biliyorsunuz;)


Faydalı olması ümidiyle
Sevgiler
Zehra Görgülü Ölmez



Yorumlar

Adsız dedi ki…
Merhaba Zehra;

Yazılarını begenerek okuyorum oncelikle ;)
Bende suan 23 gunluk erkek annesiyim. Sana sormak istediğim isitici fan'dan memnuniyetin. Annem sıcağın yaninda soğuk ufleyecegini yararli olmayacağını banyoyu isitmayacagini söylüyor. Bende size sormak istedim :) şimdiden teşekkürler
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Bebegin hayirli olsun. Mutlu bir bebek olsun, gule gule buyut insallah💗☺️ Ben isiticimdan cok memnunum. Benim banyom da hayli buyuk normal banyolara gore. 3dk sonra sicacik yapiyor. Hic sorun yasamadik
Adsız dedi ki…
Cok Teşekkürler,
arastiracagim o halde. Sevgiler :*
Adsız dedi ki…
Isiticiyi sormusken, wrapslingide sorayım postta ibs anne fuarinda deniyeceginizi yazmissiniz. Disarda kullanmam ama evde yarari olur mu bilemedim :s
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Fuar cok kalabalik oldugundan deneyemedim. Bir de Harun cok hareketli bir bebek, hareketli bebeklerin onda bunaldigini okumustum bir yerde. O yuzden kamguru tercih ettim. Momfortbaby marka. Valla sakin bebekler icin ilk iki ay onerilmis genelde sling ama yine de bilemiyorum.
Adsız dedi ki…
Gec oldu ama, cok tesekkurler,
paylasiminiz icin :)

Sevgiler...