Bebek eşyaları yıkama,ütüleme, hazırlama / Bebekli evde kurutma makinesi

33.haftayı devirdikten sonra artık yavaş yavaş alışverişlerimiz bir açıdan da ağırlaştığımız için son bulmuş olacak.
Artık bu vakitten sonra öncelikle hastane çantasının hazırlığı ardından da aldığımız bebek eşyalarının hazırlanması ve bebeğin dolabına yerleşimi var.

Hastane Çantası yazım için TIK TIK.



Aslında her aşaması gibi çok keyifli bir bölüm bu da. Ama yine son zamanlardan dolayı enerjimiz oldukça düşük ve bu tarz işleri yine yakınlarımızdan yardım alarak yapmamız bir nebze daha kolaylaştıracak.

Neden bu işi sona bırakıyoruz, daha önce enerjimiz yüksekken neden yapmıyoruz? diye sorabilirsiniz. Çünkü bu ürünler bebek kullanacağı için steril olmalı ve bebeğin doğumuna ne kadar yakın zamanda yapılırsa o kadar steril halini kaybetmemiş olacak bu eşyalar.

Peki nereden başlamalı, nasıl yapmalı?

Öncelikle
aldığımız tüm bebek tekstil ürünlerini (uyku seti, battaniyeler, çarşaflar,ağız bezleri vs.), tüm giysileri bir araya getirip ambalaj ve etiketlerinden kurtuluyoruz. Sadece karton etiketlerden bahsetmiyorum.Ürün üzerine dikili olan etiketlerden de kurtuluyoruz. Çünkü bu etiketler bebeği kaşındırıp, rahatsız edebilir. Cildi çok hassas olduğundan sürtünmeyle beraber alerjik sonuçlar bile verebilir.





Burada aklınıza takılabilecek ilk soru tabii ki, kıyafet üzerindeki etiketlerde bulunan hangi ayın kıyafeti olduğunu yazan bilginin de etiketle beraber gidecek olması.
Ben aklımda tutabilirim derseniz ne ala, eğer tutamam derseniz pinterestte bu çalışmayı görmüştüm. basitçe birkaç kağıt, yapıştırıcı ve kartonla yapabilirsiniz.



Ben yapmak için kağıtlarımı bile özenle seçip hazırlamıştım ama maalesef vakit kalmadı. Aslında o kadar da gerekli değilmiş çünkü aklımda tutabildim bir süre sonra.Acemilik hızlı geçti:)

Sonrasında renk ve çeşitlerine göre ayırmak. Zaten pamuklu ve yünlü dışında pek çeşit olmuyor. Beyaz ve renklileri ayırdıktan sonra makinede yıkarken kullanacağımız ürün sabun tozu olmalı. Birçok markada mevcut. Ben Dalin'den memnun kaldım. Sabun tozumuzu da böyle bir galvaniz kovada muhafaza ediyorum.

Galvaniz Kova: Trendyol "The Mia"


Tabii bu konuda kafa karıştırmak gerekirse bebek ürünleri için birçok organik deterjanda mevcut. Tamamen kişisel seçiminize göre onlardan da tercih edebilirsiniz.
Ben sabun tozunu daha geleneksel ve güvenilir bulduğum için tercih ettim. Her anne bu konuda kendi iç sesini dinlemeli.

Tekstil ürünleri dikim, paketleme aşamalarında çoğu zaman yerlerde çiğnenebiliyor. Bu yüzden ilk yıkama çok önemli. Mutlaka ön yıkama ve ilave durulama ek talimatlarıyla yıkama yapılmalı.

Kurutma da yıkama kadar önemli. Mevsim yaz olsa da bebek çamaşırlarını dışarıda kurutmak pek de mantıklı değil. Çünkü sağlamak istediğimiz steril hali, açık havada özellikle ıslak çamaşırlara hızla yapışacak koku, bakteri, mikrop vs.'den korumamız imkansız.



Eğer kurutma makinemiz varsa ya da kurutmalı bir yıkama makinemiz varsa bebek ürünlerini kurutma makinesinde kurutmak en iyisi. Çünkü kurutma makineleri, belki biliyorsunuzdur ama filtrelerinde çamaşırdaki tüm tüy ve tozu toplar. Bu da bizim için extra iyi bir durum. Eğer kurutma makinesi yoksa da el ayak değmeyen bir odada kurutmak olabilir.


Bebekli evde kurutma makinesinin önemi
Bu konuya extra değinmek istiyorum. Benim bebeğim bolca kusan bir bebek. Bunun dışında sık aralıklarla çiş çıkması ve kaka bulaşması durumları da yaşıyoruz. Özellikle kış günü çarşaf,ağız bezi, bady, tulum yıkayıp yetiştirmek imkansız olabiliyor. Çünkü aklınıza gelmeyecek bir hızda günde 15 tulumun kirlendiğini biliyorum. Ne kadar çok da alsanız yetişmiyor. İşte bu noktada kurutma makinesiyle zamandan inanılmaz kazanıyorsunuz. Belki kış günü evde 1,5-2 günde kurayacak malzemeler maksimumum 1 saatte hazır. Uzaktan fazla lüks gibi görünebilir ama biz çevremizdeki bebekli birçok kişiyi dinleyip kurutma makinesi aldığımız için hiç pişman değiliz. Bebek için ayırdığımız bütçeyi biraz daha daraltıp bir kurutma makinesi aldık. Eğer imkanınız varsa ama tereddütlüyseniz hiç düşünmeyin derim. Çünkü bebek kendini kirlettiği hızla sizi de kirletiyor. Tabii bir de bunun gelecekteki ek gıdalı günleri var. Kim bilir bu kirletme oranımız daha nerelere yükselecek:)

***


Şimdi son aşamaya geldik. Kuruyan her şeyi yüksek ya da düşük ısı ürüne göre ayarlayıp ütülemek.
Minicik şeyler tek tek elden geçeceği için hayli uzun, günler alacak bir iş. Yardımsız ve tek günde baş etmeyi hayal etmeyin:)




Peki neden bebek için hijyene bu kadar özen gösteriyoruz?

Çünkü bebeğimiz öyle temiz, öyle hijyen bir yerden geliyor ki...İşte orası bizim rahmimiz:) O kadar steril bir ortamdan gelen bebeğimiz dış dünyada bir anda kendini bakterilerin, mikropların içinde bulacak. Ve bağışıklık sistemi bunlarla mücadele edebilecek kadar iyi durumda değil. İşte bu noktada elimizin yettiği kadarıyla ona maksimum hijyen ortamını hazırlamalıyız. Özellikle ilk 6 ay bağışıklık sistemi için çok önemli. Eğer gerekli özeni gösteremezsek bu süreçte bebeğimiz sık sık hastalanır.

Sonrasında da bebeğimizin çamaşırlarını en erken 1 yaşına kadar ayrı yıkıyoruz. Bu yüzden ona ayrı bir kirli sepeti edinmemiz iyi olabilir. Ben ilk üç ay herşeyini ütüledim. Şu an sadece tenine direkt olarak temas edecek bady ve ağız bezlerini ütülüyorum sadece.

Ben Harun'a bir türlü hoş bir kirli sepeti bulamamıştım, bebek alışveriş listemi paylaşırken de bahsetmiştim. Geçen gün Ikea'yı gezerken bu bavul tipli kutuyu buldum. İki tane havalandırma bölümü de vardı. tam istediğim gibi. Hemde piyasada üzerine bir tane peluş ayı kondurup yüksek fiyata satılan hasır kirli sepetlerinden daha orijinaldi. Kirli sepeti özelliği bittikten sonra oyuncak kutusu yapmayı düşünüyorum. İç hacmi çok geniş ve odamıza da çok yakıştı :)


Bavul Kutu : Ikea "Pysslingar"



Şimdi sirkeli su ile steril edilmiş ve en az 1 ay havalandırılmış bebek odasına hazırladıklarımızı yerleştirebiliriz.

Peki ben bütün bunları nereden öğrendim? 
Ablam doktor ve son üç ayımda yanımdaydı. Tüm bu değerli bilgileri bana o aktardı. Bende sizlerle paylaşmak istedim. Hepimiz birbirimizden görerek bebek ütüsü, bebek çamaşırı yıkayıp hazırlıyoruz. Ama detaylar her zaman önemli.

Umarım ihtiyacı olanlara faydalı bir yazı olmuştur.
İçi içine sığmayarak son günlerini geçiren koca göbişlileri çokça öperim:)

Sevgiler
Zehra G. Ölmez

Yorumlar

MERVE dedi ki…
ben de şu zamanlar bu aşamalardan geçiyorum :) çok eğlencli bir süreç bebiş kıyafetleriyle uğraşmak bilgilendime için teşekkürler Zehracım..
Naz Sütlü dedi ki…
Merhaba, ne güzel detaylarıyla yazmışsınız... Bende bu aralar bebeğimin eşyalarını hazırlama aşamasındayım. Ama aklımda bir soru var. Evde kendimiz için kurutma makinesi kullanıyorum, ama bebek kıyafetlerinin neredeyse hepsinde kurutma makinesi kullanılmaz yazıyor. Buna rağmen makinede kuruttuğunuz oldu mu ? Öyle bir durumda illaki küçülme oluyor mu ?
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Merhaba Naz, hayırlısıyla kucağınıza alın insallah:) Evet aynen öyle yaziyor fakat sanki önceden bilmişim gibi bebeğim cok kusan bir bebekti ve kiyafet yetistirmenin yani kurumasini beklemenin imkani yoktu. O yuzden ne yazarsa yazsin herseyi kurutma amakinesinde kuruttim. Tabii ufak miktarlarda kuculme oluyor tabii 6 aylik tulum 5 ya da 4 ayliga inmiyor. Ama bebek kiyafetlerindeki pamuk orani yuksek oldugu icin kuculme illa ki oluyor. Utu yapinca da bir miktar aciyor ama.