Ek Gıda Dönemi İhtiyaç Listesi

Ek gıda dönemi işe yarayacak parçaları derlediğim bir yazı yazmak istedim. Ek gıda dönemi başlamadan önce hummalı araştırmalar yine anneleri bekler çünkü.

Bende bu araştırmalara biraz abartıp hamilelikten başlayanlardanım. Blw yönteminden tutun, hangi ayda hangi besinler, ek gıda dönemi ihtiyaç listeleri, kullanışlı ürünler,alerjik besinler, yasaklı besinler vs. bir dolu araştırma yapmıştım. O dönemde daha karnımda olduğu için ve henüz yeni birçok süreçten geçeceğimiz için okuduklarım daha çok kafa karışıklığına sebep olmuştu. Tabii dönem yaklaştıkça tekrar tekrar okuyarak bilgileri güncelleyip, sindirmiş oldum.



Gelelim bu dönemde neler aldım, hangileri hangi dönemde daha sık kullanılacak, nereden aldım ve neden tercih ettim sorularının cevaplarına...


Ek gıda dönemi ihtiyaç listemiz :

Biberon kaşık
Diş kaşıyıcılı meyve yeme aparatı
Alıştırma bardağı
Cam rende
Vakumlu Tabak
Kutulu Kaşık
Kullan-at önlük
Su hazneli Tabak
Ezme aparatı
Kollu önlük
Mama sandalyesi
Termos kap
Çok amaçlı yer örtüsü
Silikon önlük
Mama sandalyesi


Mama sandalyesi : ikea "antilop"
Görüldüğü gibi Harun çok küçükken aldık. İkea bize pek yakın değil. O yüzden gitmişken almak istedik. Fotoğrafta 4 aylık. 4-6 ay arası kullanmadık. Sadece günde yarım dk. alıştırmak için oturttum o kadar.
Kullananların memnuniyeti, ekonomik oluşu, dışarıda hemen hemen birçok restaurantta kullanılması karar vermeme yardımcı oldu. Açıkçası kangurudaki gibi artık Harun'a alacağımız büyük eşyalarda çok pahalı tercihler yapmak istemiyoruz. Bunu en acı bebek arabasında yaşamıştık çünkü. Bu konuda da detaylı bir yazı yazacağım.


Kollu önlük : ikea 

Kollu önlüğü 9 ay sonrası blw yaparken kullanmayı düşündüm diye almayı ertelemiştim. Başladığım ilk iki gün Harun komple elma püresi haline gelince hemen sipariş verdim:)
444emarket.com'dan aldım. Çünkü ikea'nın kargo ücreti çok yüksek. Aklınızda bulunsun bu site çünkü mothercare, f&f,carters,ikea, chicco, fisher-price ve birçok markanın çok uygun fiyata satıldığı bir site. Ben bu aralar hayli takılıyorum.

Mama sonrası hemen lavaboda yıkamak ve yarım saate kadar kuruması harika bence. Sıvıyı içe geçiriyor ama aklınızda bulunsun. Altına silikon önlük ya da kullan-at önlük bir derece kurtarır.
Yine de giysileri tam kurtarmak için eğer mama saati eve denk geliyorsa, instagramdan bir arkadaşın bana önerisini paylaşmak istiyorum. 
Kendisi eşinin eski bir tshirtünü giydirip buna çözüm bulduğunu söyledi. Bende hemen denedim. Hem kıyafetlerini çıkarıp, onu giydirince her yeri de kapanıyor. Üzerine yine bu önlüğü de giydiriyorum. Bu tam çözüm işte. 
Kıyafetleri lekeli sevmeyenlere gelsin :)


Su hazneli tabak : e-bebek "nuby"

Mamayı geç hazırladığımızda hızlıca soğutmak ya da erken hazırlayınca da hemen soğumasın sıcak kalsın diye düşünülmüş süper bir ürün. Kenardaki kapaklı bölümden içeri sıcak ya da soğuk su koyup kapağı kapatıyorsunuz. Üst tabak kısmına da mamayı...Oh mis:)


Kutulu Kaşık : e-bebek "mycey"

Çantamıza artık bir kaşık da lazım. O yüzden bu kutulu kaşık tam bize göre. Oraya buraya değdi derdi yok. Buzdolabı poşetine sarmala derdi yok.



Vakumlu Tabak : e-bebek "nuby"

Bu tabak da hayli önerilen bir üründü. Altı vakumlu olduğu için bulunduğu yere yapışıyor. Elini herşeye atan, tuttuğunu yere atan bebekleri çıldırtacak cinsten bir şey:) Bu markanınkinde kapağı da var tabağın ve üzerinde kaşık bölümü de var. Kaşığın ağıza giren kısmının üzeride kapaklı. Yani çantada bile taşınır. Çok beğendim.




Çok amaçlı yer örtüsü : e-bebek "baby&plus"

Bunu e-bebekten çıkarken kasanın yan tarafında görmüştüm. Bir baktım da tam da blw zamanları için ideal. Hemen aldım. Malum blw'de dökülme saçılma bol bol olacak.  içindeki örtü şeffaf masa örtüsü gibi naylonlar var ya onlardan. Yani onlardan da alabilirsiniz. silinebilir ve oda görüntüsünü de bozmayacak olması beni cezbetti. Tabii silinmekle önünü alamassam büyük boy çöp poşetini kesip açıveririm, sonra da topla at...:)



Biberon kaşık : "shopping_abd" ig hesabı "boon"

Buna hamileyken ig'de görüp bayılmıştım. Çok dahiyane bulmuştum. Mutlaka işime yarayacağını düşünüp daha hamileyken sipariş verdim. Harun'un ilk ek gıda malzemelerinden :) Süreç başlar başlamaz kullandım. Üzeri hazneli bir silikon kaşık. Hazneyi hafif sıkınca kaşığın üzerindeki minik delikten mama geliyor. Hazneye mamayı doldurup, ayrıca tabak, kaşık kullanmadan, aman elime değdi döküldü derdi olmadan, yedir gitsin :) çok kullanışlı. Sadece hafif pütürlü olunca takılıyor. Tam püre olmalı. Dışarıda kullanmak için de çok kullanışlı. Kaşık bölümü de kapaklı.


Cam rende : Civilim 

Ek gıda dönemi başlarken akla gelen ilk ürün cam rendedir. Çünkü bebeğe verilecek pürenin mümkün olduğunca az metale değmesi gerekir. Cam rendede bu işi yapmak ve pürüzleri az bir püre elde etmek için ideal.




Silikon Önlük : Civilim "OİOİ"

Daha sıvı mamalar için ideal bir önlük. Hem silikon olduğu için esnek, hareketi kısıtlayıp bebeği incitmiyor hem de önü hazneli olduğu için ağzından akanlar üzerine değil hazneye doluyor. Çok memnunum. Bu markayı özellikle öneririm çünkü benzerleri olsa da plastikten yapılmış yani esnek değil sert. Bu ürün biraz pahalı ama ben en uygun fiyatı civilim'de buldum. internet sitesinden de sipariş verebilirsiniz.



Ezme aparatı : Marketten
Bu püre aparatı aslında mutfak gereci. Bende yoktu, almak istedim. Hafif pütürlü yemeğe geçince bunu kullanacağım.



Termos Kap : Tedi
Dışarı çıkarken mamanın ısısını muhafaza etmek için böyle bir mama termosuna ihtiyaç var. Aslında bebek markaları bunu düşünmüş ama fiyatı bunun yaklaşık 7-8 katı. Ama işlevi aynı. Neden daha fazla ödeyelim :/


Kullan-at önlük : Civilim "mycey"
Bu üründe yine dışarıda kullanmak için ideal. arkası sıvı geçirmez naylon gibi. Önü kağıt. Yapışkanlı uçları kıyafete takılıyor. Kırıntı haznesi de var. Biraz daha büyük bebekler için daha kullanışlı. Çünkü yemek yemeğe alışana kadar daha büyük önlüklere ihtiyaç var.


Alıştırma Bardağı : e-bebek "nuby"
Ek gıda ile beraber bebek artık su içmeye de başlıyor. Bu yüzden bir alıştırma bardağına ihtiyaç var. Ama bu da sanırım emzik konusu gibi sancılı bir konu. Her bebek her başlığı kabul etmiyor sanırım. Çünkü Harun bundan bir türlü içmeyi başaramadı. Yeni bir arayış içine girmem lazım:/



Diş kaşıyıcılı meyve yeme aparatı : "shopping_abd" ig hesabı "boon"

Bu da yine biberon kaşık gibi hamilelikte rastladığım ve bayıldığım bir ürün. Aslında emsali olarak meyve yeme filesi olarak satılıyor. Fiyatı da çok uygun. Ama benim pek içime sinmedi onlar. Pis bir görüntüsü oluyor. Sanki hijyenik de değil. Bu ürünün üst bölümü silikondan bir hazne. Üzeri delikli. İçine meyveyi koyup, sapı kapatıyorsunuz.Meyvenin olgun olması onemli. Isırdıkça ağzına meyve püresi geliyor. Instagramda videosunu paylaşmıştım.

***

Bunların dışında buharda pişirme aparatı ya da makinesine de ihtiyaç oluyor. Doktor suda da haşlama olur ama buharda olursa vitamini kaybolmaz demişti. 
Benim düdüklü tenceremin buhar haznesi var. Ben buharda pişirmeyi onda yapıyorum. Hem de hızlı pişiyor. Ama buharda pişirme hazneleri satılıyor çok uyguna. Onlardan alıp normal tencerede de yapabilirsiniz. Bütçeniz varsa biraz pahalı ama buharda pişirme makineleri de satılıyor.

Ev yoğurdu yapmak için de yine yoğurt yapma makineleri var ama onun yerine bence yoğurdu fırında yapın, süper oluyor. Tarifi buradan okuyabilirsiniz.


Haydi o zaman ek gıda için hazırlık yapan anneyi fazla tutmayayım ben.
İnşallah işine yarar bir şeyler bulmuşsundur.

Zehra G. Ölmez
Uçak geldi geldi geldi.....Hoooopp ;)



Yorumlar

Adsız dedi ki…
ZEHRACIM HARİKASIN HER ZAMAN Kİ GİBİ:))
HAMİLEYİM,SİPARİŞ LİSTEM HAZIR(SENİN SAYENDE).ÇOK GÜZEL LİSTELERİN İHTİYAÇ HERŞEY VAR.OĞLUNA DA RABBİM GÜZEL BİR ÖMÜR VERSİN..
Adsız dedi ki…
Mama sandalyenizden memnunmusunuz
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Adsiz1, cok cok tesekkur ederim. Amin. Rabbim cumlemizin evlatlarini esirgesin. Ne mutlu bana, isine yariyorsa☺️ Bebegine saglikla kavus, mutlu bir bebek olsun, hayirli bir omur sursun insallah.
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Adsiz2, evet mama sandalyemizi 2 aydir aktif kullaniyoruz ve cok memnunuz. Hicbir sorun olumsuzluk yasamadim.
Adsız dedi ki…
Bizde sizden fikir edinip aldık mama sandalyesinden ve memnunuz iyiki çok para vermemisiz çok teşekkürler harun bebeğe hayırlı sağlıklı mutlu bi ömür diliyoruz oglusum ve ben :)
Nevim dedi ki…
Merhaba sessiz takipçilerinizdenim tavsiyenizle 444emarket.com dan ilk kez sipariş verdim bir çok oyuncak ve hauck park yatak aldım ve çok memnun kaldım. Teşekkür etmek istedim. Allah çocuğunuzu size bağışlasın.