Kanguru Seçimi (Gerekli mi Gereksiz mi)

Hamilelik sırasında kanguru konusunda gel-gitler yaşıyordum. Hem bebek arabası varken çok gerekli gelmiyordu gözüme hemde erkek bebekte kullanımıyla ilgili olumsuzluklar okumuştum.

Harun doğduktan sonra sadece kanguru konusunda değil genel olarak birçok yazan şeyin bebeğe göre değiştiğini ve ön yargılı yaklaştığım birçok konuda da lafımı yemek durumlarında kaldığım doğrudur.

Harun'a büyük bir hevesle aldığımız bebek arabasında asla ve asla durmak istememesiyle beraber ben cinnet noktalarına varmıştım. Harun durmadığı için evden çıkmak istemiyorduk ve bu durum da, benim haftada bir günden ibaret olan deşarj olma vaktimi elimden alıyordu.

Her bebek, bebek arabasını sever sanıyorduk ama öyle değilmiş. Az da olsa Harun gibi arızaya bağlayanlarda varmış:)

Böylelikle çok gerekli bulmadığım kanguru konusunda acabalarla beraber bir araştırmaya koyuldum.
Tabii zaman su gibi akıyordu ve Harun 3 aylık olmuştu bile.



Benim için en önemlisi erkek bebekler için
kullanılabilen bir kanguru olmasıydı. Malesef tüm kangurular kullanılamıyor.
(Erkek bebeklerin bacak arasına vücut ağırlığının binmemesi gerekiyor. Bu yüzden yürüteç, hoppala ve bacak arasına giren kangurular erkek bebekler için önerilmiyor.)

Benim araştırıp bulduğum 3 marka var
, erkek bebeklere kullanılabilen.

1. Catbirdbaby
2. Boba 4G
3. Momfortbaby

Bu kanguruları incelerseniz fotoğraflarda da belirgin olan ortak özellikleri bebeğin ağırlığının poposunda olmasıdır. Yani bacak arasıyla bir ilgisi olmadığı için erkek bebek için ideal durumdadırlar.



Peki ben hangisini aldım ve neden?

Açıkçası kararımdaki belirleyici etken tamamen fiyatı oldu. Harun'a hayli pahalı bir bebek arabası seçmiştim. Sonuç neredeyse hiç kullanamıyoruz. Böyle olacağını bilsem tabii ki böyle bir yatırım yapmazdım. Benzer durumu kanguru için de yaşamak istemediğim için fiyatı yaklaşık iki katı civarında olan diğer iki markayı eledim ve MOMFORTBABY aldım.

15 gün deneme süresi ve olmazsa iade hakkı vardı. Buna bayıldım.



7 kilo üzeri bebek için kullanılıyordu. Harun yaklaşık 6.800gr aldığımda. Yine de kullandık. Biraz içine gömülmüştü. Kilo arttıkça bu olay ortadan kalktı.

Pimpirikligiller olarak alsak da yine de doktorumuza da sorduk önerir misiniz bu markayı diye. Ondan da onay aldık.



Sonrasında malum tek sosyal aktivitemiz olan avm gezmelerinde denemeyi yaptık.
Beslenme sonrası uyku gelince hemen taktık kangurumuzu ve birkaç pışpıştan sonra Harun hemen uykuya daldı. Bizde ohh bee diyerek gezdik. Saatlerce uyumadı tabii en fazla 40dk falan. Ama bizim için saatler değerinde tabii.

Artık çarşı,pazar,avm kullanıyoruz. Çok da memnunuz. Uyanıkken durmayı pek sevmiyor ama uyku için tam anlamıyla kurtarıcımız oldu.

Toplam 40-50dk'lık kullanmalarımızda bel-boyun-sırt ağrısı yaşamadık.



Uyku için kullandığımız için baş destek bizim için önemliydi. Tentesini kapattık mı hem ışıktan etkilenmiyor hem de başı yanlara düşmüyor.

Bu konuda kafası karışık anne adayları ve anneler için benden bir öneri olsun, buralarda işinizi görsün.

Sorunuz olursa seve seve cevaplarım.

Sakin gezmeler olsun:)
Zehra G. Ölmez




Yorumlar

Unknown dedi ki…
Benim için harika bir yazı olmuş çok teşekkür ederim 7 aylık hamileyim oglum olacak inşallah şimdiden araştıroyordum dogunca almak en iyisi galiba fiyat benim içinde önemli bir etken .Yeni dogan apartını alsam da hemen kullansammı diye düşünüyorum ama yaz bebegi olacak sıcaktan cok mu bunalır bılemedim .

Ama en azından sizin tecrubelerinizden sonra 3 ay sonrasında alabilirim .Saglıkla buyutun bebegınızı ıns :)