Erkek çocuk giydirme sanatı

Bu yazıyı yazıp yazmama konusunda çok kararsız kaldım. Eminim söylemek istediklerimi farklı anlamaya çalışanlar ve tuhaf yorumlayanlar olur. 

Ama eminim benim gibi hissedenler ve düşünenler de var. 

Erkek çocuk/bebek sahibi olanlar hamilelikten itibaren sığ bir alana mahkumlar malesef giyim konusunda.


Kız reyonları rengarenk ve oldukça genişken erkek reyonları genelde durgun renkler, sınırlı desen ve model. 

Hal böyle olunca çok zorlaşıyor annelerin işi. Kesinlikle hak veriyorum.

Ama ilk zamanlardaki hevesimiz bu durumla da iyice azalmışken kendimizi salıverip, hatta nerdeyse çocuğu gözümüz kapalı giydirmemizi gerektirmez değil mi??


Neden özenmiyoruz peki???

Parkta kirlenir, orda yemek dökülür, zaten çocuk ne olucak ki, çocuğun yediği helal giydiği haram, ben kendim zor giyiniyorum, kim uğraşacak şimdi kıyafet seçmekle, gece uyumadım, sabah uyanamadım, önemli olan ahlakı, mühim olan insanlık, imanlı çocuk oldu da bu mu kaldı vs. bahaneler uzar gider... 

Evet bahane, hiç kusura bakmayın. 
Sizdeki çocuk da bendeki başka birşey değil. Aynı yorgunluk ve yoğunluk bende de var, ve tüm özen gösteren annelerde de. Ayrıca iman, ahlak ve insanlık gibi kavramlar bu konuyla kıyaslanmayacak kadar önemli zaten, ama bu bizim konumuzun önemsizliğini göstermez!


Çocuk kendisi seçim yapar ve bazılarını giymek istemez bazı kıyafetlere de takıntı yaparsa bu da bir dönemdir tabii lafım yok. 

Üstü minare, altı şişhane giydirilmiş erkek bebek/çocukları gördükçe üzülüyorum. 

Ama eğer onu giydirmek senin kontrolündeyse ve salmışsan işte buna kızıyorum. Eğitiminden, yemesinden, ahlakından biz sorumluysak onun temizliği, bakımı, giyiminden de sorumluyuz. Bunlar birbirine öncelik oluşturacak konular değil. Hepsinin yeri ayrı!



Neden yani, palyaço bile senin çocuğundan daha uyumlu ve düzgün giyinmiş bir halde...

Pijamayla çocuğu parka getirenler... Pes diyorum artık. Bunun açıklaması olamaz. Sen pijamayla arkadaşlarınla buluşmaya gidiyor musun? 


Yıkanıp, ütülenip tekrar yetişecek kadar kıyafet tabii ki yeterli. İsrafa, ihtiyaç fazlasına hiç gerek yok. Desteklediğim nokta çok farklı. Mesele çok kıyafet almak değil, düzgün ve yerine göre giydirmek.  

Bir konu daha var ki maddi imkanlar. Tabii ki herkes kendi imkanları ölçüsünde alışveriş yapıyor, yaşıyor. Özenli seçim yapmakla, ne bulursan almak ayrı. Bunun maddi durumla ilgisi yok. Elinde bulunan imkanlar ölçüsünde, buna vakit ayırabilmek mühim olan. 

Seçim hakkı olmayanlara sözüm yok tabii ki. Allah yardımcıları olsun. 

Maç günü dışında ve çocuk henüz takım seçebileceği yaşta değilken formayla gezmesi ne alakadır...


Badysi rengarek üstü/altı ayrı telden, badysinin ucu dışarı fırlamış, kenardan çişi çıkmış restaurantların oyun yerinde ve parkta görüyorum. Çok yazık... Bu kadar ilgisizlik...

Bu spiderman, batman, pepee vs. kahraman sevgisinin giyime yansımasına da ayrıca takığım... Hele sosyal ortamda kostümle takılan o çocuklar... Bazıları bana kızar şimdi seninki de büyüsün görücez diye... Kontrollü sevgiden yanayım. 

Bir de yine maddi imkanları gayet yerinde olan kişilerin çocuklarını,  pantolon boyu kısa, kolları kısa, beden boyu resmen küçülmüş kıyafetlerle gezdirmesi... Ya da tam tersi çocuk 5 kat katlanmış büyük kıyafetler içinde zor hareket ediyor...
Çocuğun çorabı küçülmüş, nerdeyse topuğu ayağını yarılamış annesinin umrunda değil:/

Ahhh ahhh... 
Neden oğlumuzun bu haliyle empati yapmayı denemiyoruz??? 
 
Bazen bakıyorum ünlülerin erkek çocuklarında bile bu özensiz giydirme hali söz konusu. Yani mesele marka giydirmek, çeşit çeşit kıyafetler, en pahalı olanlar falan değil. 

Sadece erkek çocuk/bebekte sade, uyumlu, temiz, düzgün bir görüntü. Giydiğini yakıştırmak, uydurmak, biraz çaba. 


Çocuklar herşeyi eylemlerimizle öğreniyor. Emin olun özenli/uyumlu giyinmeyi, bakımlı olmayı, temiz olmayı da öğrenir. 

Mümkün olduğunca az desenli, sade, baskı ve desensiz, az renkli, çizgili ve düz renkler tercih edilebilir. Böylece az da olsa daha çeşitli giydirmek mümkün olabilir. 

Ayakkabılar pahalı, ayak sağlığı önemli. Eğer tek ayakkabı alacaksanız çocuğun onu her kıyafetle giyeceğini gözden kaçırmayın. Mavi-yeşil bir ayakkabı yerine, siyah-beyaz, gri bir ayakkabı seçin.

Bir de 'ilk adım ayakkabısı' diye baş belası bir konu var ki... Hele hele de erkek bebeklere en en en kötü seçeneklerin yapıldığı, buna rağmen ateş pahası olan o ayakkabilar... Neyse bu konu uzun bunu başka bir yazı olarak yazmalıyım.

Erkek çocuğunu özenli ve güzel giydiren anneleri çok takdir ediyorum. Öyle olmaya gayret ediyorum. Bazı arkadaşlar da çok güzel giydirdiğimi yazıyor. Eksik olmayın...

Aşağıdaki minikler, benim gözüme çarpan özenen annelerin yavruları, hepsine maşallah:) Annelerinden onay alarak burda yayınlama sebebim sizlere de fikir vermesi için. 

@mrvvylmaz

@gulayonr

@sibelmeliselim

@meervekozan


@cagokk

@nagisss61

@yoncakunacav

@elifyetgil

@elifkaradayi

@busrayuye

@ceylinin

Ben nerelerden alışveriş ediyorum? 
Nelere dikkat ediyorum? 

Harun'un kıyafetleri %85 h&m. Maddi olarak beni zorlamıyor ve en fazla ve güzel seçeneği orada buluyorum. Online mağaza da işimi çok kolaylaştırdı. 

Kalan %15'lik dilimde ise lcw, zara,mango,mavi, koton ve gap var. Ve eğer kapanmasaydı c&a:(

Harun'a en yakıştırdığım renk turuncu.
Seçimlerimi sarı,asker yeşili, gri, lacivert, beyaz ve siyahtan yana kullanıyorum.


Çocuğun içinde rahat olmayacağı şeyleri çok tercih etmiyorum. 

Gömlek ve slim fit pantolonlar bir-iki tane.
Daha çok sweatshirt, tshirt, keten ya da penye lastikli bermuda-pantolon.

Çorap seçimlerinde de düz renk, desensiz seçmekte fayda var.

Atlet veya çıtçıtlı badysini beyaz seçiyorum ben. Giydiği kıyafetlerin altından belli olmaması için ideal. 


Ben Harun'un evde bile altına başka üstüne başka pijama giydirmiyorum. Hep takım olarak ya da tulum giyiyor. 

Kafası karışan anneler için sade seçimlerle fazlaca kombin yapabileceğiniz, alışverişe birkaç güncel örnek verecek olursam...


Düzgün giyinmenin özgüvene artısı olacağını düşünüyorum. Bu çocukluktan gelecek bir alışkanlık ve bence onları da etkiliyor. 

Çok mu abartıyorum? 
Çok mu haklıyım? 

Evet şunu iyi biliyorum ki erkek çocuk giydirmek bir sanat. Bu işi kıvıranlara koca bir alkış, beceremeyenlere haa gayret diyorum:))

Bir kızınız var ve yazımı okuduysanız kendinizi şanslı hissedebilirsiniz. Haa bunca seçeneğin içinde o kızı da artık güzel giydiremiyorsanız ne diyeyim size:))

Hepinizi ve destek veren anneleri öperim.

(Verdiğim örnekler maddi durumu iyi olan kişilerin çocuklarıdır. Verdiğim alışveriş önerileri ise kararsızlık yaşayan anneler içindir yakın fiyatlı seçeneklerdir. Farklı noktalara çekmemeninizi rica ediyorum.)

Sevgiler 
Zehra G. Ölmez


Yorumlar

Unknown dedi ki…
Çok güzel ifade etmişsin Zehracım kalemine sağlık👏2.kez erkek annesi olarak da benimde en ama en takık olduğum konu👌Eklemek istediğim var minnacık erkek çocuklarını koca adamlar gibi kız çocuklarınıda küçük kadınlar gibi giydiren ebeveynleri görğnce çocukları soyasım geliyor gel çocuğum şöyle rahat giyin diyesim geliyor güzel bir konu zevkle okudum💕💐
Adsız dedi ki…
Çok haklısınız Zehra hanım 18 yaşında bir kızım var küçükken imkan nispetinde temiz ve uyumlu giydirdim Hatta çevremizden övgüler alırdık bu konuda fakat kızım büyüdüğünde işler değişti şuan hiç bir şekilde düzgün giyinmek istemiyor adeta örtünmek için giyiniyor konuşuyorum anlamaya çalışıyorum yine de pek fayda etmiyor ben kendim de çok dikkat ederim düzgün ve uyumlu giymeye fakat kızım için üzülüyorum alışverişe çıktığımızda da birşey beyenmiyor işimiz zor anlayacağınız geçici bir dönemdir inşaallah diyorum bu konuda teklifve önerilerinize açığım hoşçakalın Fatma
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Evet kesinlikle atladığım çok önemli bir nokta olmuş bu Tuba abla. Her yaşın kendine has bir giyimi var zaten buna bu kadar erkenden başlamak çocuğu rahatsiz hale getirmek disinda hicbir ise yaramiyor. Bende goruyorum minik topuklu ayakkabilar,kadinsi elbiseler minik kizlarda ve erkekler de spreyli saclar, surekli gomlek ceket, dar pantolon falan...cok haklisin. Ekleme icin tesekkur ederim👍🏻
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Merhaba Fatma hanim cok tesekkur ederim. Karsimizda genc bir kiz var sanirim:) muhtemelen ergenlik donemi henuz bitmemis ve sadece karsi cikma sebebi muhalefet olmak icin. Zamanla sosyal ortamda bulundukca tabii ki duzelir. Onu kendi yerime koydugumda bir sure ustume gelinmemesini isterdim sanirim. Mutlaka duzelir. Siz beni 18 yasimda gorseydiniz :))) sizi de anliyorum ama uzulmeyin. O sekilde devam etmesi sisteme aykiri zaten. Bence giyim konusunda hic konusmayin. O fikir isterse soyleyin o kadar. Bir sure daha sabrettiginizde kendiliginden cozulecek emin olun. Sevgiler💗
Adsız dedi ki…
Merhaba, öncelikle içeriğinizi ilgi ile inceledim ve çok sevdim,
Kıyafet seçimleriniz harika, hem sizin hem de diğer annelerin... Gerçekten de durumu iyi olan annelerin çocuklarıyla daha iyi ilgilenmeleri ve onları güzel giydirmeleri lazım, özellikle çocuk arkadaşlarının yanında asla kendini kötü hissetmemeli...
Duyduğuma göre yurt dışında annelerin çoğu kıyafetleri saklıyor ve satıyor veyahut bir arada anneler toplanıp kıyafetleri yeni anne adayı olan kimseye veriyor ve bir kere giyilecek kıyafetler bu yolla paylaşılmış oluyor… Bu fikir o kadar güzel ki, Türkiye’de bu şekilde toplanılıyor mu ama hiç bilmiyorum. Sizin bu konuda bir bilginiz var mı?
Ancak ikinci el platformları var… yine de hepsine güven olmuyor tabii, ben şimdilik bir tane site öğrendim arkadaş tavsiyesi üzerine, linkini buraya bırakıyorum;
https://www.tarz2.com/
Bu arada konu ile ilgili bir makaleleri de mevcutmuş; https://www.tarz2.com/buyumus-de-kuculmus
Sizin de düşüncelerinizi öğrenmek isterim, diğerleri ile kıyaslayıp tercih ettiğim bir sitedir inceleyince demek istediğimi anlayacaksınız. Toçev ile birlikte çalışıyorlarmış…
Bu benim naçizane önerimdi inceleyebilirsiniz isterseniz, sizin de bana önerileriniz olursa çok mutlu olurum. :) Yeni yazılarınızı ve görüşlerinizi merakla beklemekteyim, sevgilerimle :***
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Merhaba Ebru hanım, beğenmenize sevindim. Bahsettiğiniz konu da çok önemli hem paylasmak hem de degerlendirmis olmak acisindan cok guzel. Ben de oğlumun bazı iyi durumdaki kıyafetlerini satarak degerlendirmeyi sectim. Tutumluanne.com ve bebecruz.com bildiklerim. Sizin dediğinizi ilk kez duydum incelerim. Ben bebecruz uzerinden satiyorum. Guvenilir bir site.
Unknown dedi ki…
Erkek bebek bekleyen aday olarak keyifle okudum.. birde belirtmek isterimki çok çok ozlendiniz instagramda inşallah herşey yolundadır Allah'a emanet olun harun'u öperim