Snowpark Eğlencesi


Selamlar efendim :)
Yeni bir gün, yeni bir yazı ile buradayım.
Bugün sizi Snowpark'a davet ediyorum. 
Var mı gelen ???

Buyrun o zaman ...:)

Bu haftasonu Furkan'ın yengesi Ayşe abla ve kuzeni Nurbanu ile Snowpark'taydık.
Nurbanu için sömestrın son günü keyifli geçti umuyorum. Çünkü gerçekten de inanılmaz eğlendik :)
Kısaca "çocuklar ve biz" konusuna değinip hemen Snowpark fotoğraflarına geçeceğim izninizle.

***
Ailenin küçük üyelerini ben genelde önemserim. Çünkü bazen biz "büyükler" onları tuhaf şekillerde incitebiliyor ve kalplerinde unutamayacakları anılar bırakabiliyoruz.
Ben istiyorum ki o küçük üye büyüdüğünde, benim adımı duyduğunda gülümsesin...
Bazı ortamlarda gözlemliyorum. Küçük fertlere "hoşgeldin" denmiyor, servis/ikram tabağı hazırlanmıyor, çocuk çay içmediği için içeceksiz kalıyor, akranı olmadığında sıkılıyor, hal-hatır değil sadece okul soruluyor!....vs.
Bu hareketlerin hiçbir ailede kasıtlı olmadığına eminim. Fakat küçüklerde iz bıraktığına da bir o kadar eminim.
Mümkün olduğunca önemseyip, birey olduklarını her yaşta onlara hissettirebilmek önemli. Küçük detaylarla onlara kendilerini önemli hissettirmeliyiz.

Evde kız ve erkek çocuklar için birer oyuncak eğer mümkün değilse balon bulundurun.
Büyüklerin servislerinden daha farklı/eğlenceli bir servis hazırlayın. Uğraşamam derseniz küçüğün tabağını bonibonlarla süsleyin.
Misafirleriniz arasında küçük üyeler varsa onlara portakal suyu hazırlayın. Uğraşmak istemiyorsanız evde mutlaka süt bulundurun.
Okumayı biliyorsa klasiklerden birkaç kitap ya da yaşına uygun olabilecek dergiler bulundurun.
Lütfen onlara sadece okul sormayın! Bu hem onunla sizin aranızdaki mesafeyi açar hem de bir daha bu tarz topluluklara katılmamak için direnir. 
Aile üyeleri arasında olan küçükleri ailelerinden izin alıp ya da aileleri ile bir günlük kaçırın. Ona sevebileceği bir eğlence tattırın ve bir anısını paylaşın.
Bunlar benim nacizane birkaç önerim.

Siz bu konuda neler yapıyorsunuz bana yazın lütfen :)

***




Snowpark, Avcılar Torium AVM içinde konumlanan Türkiye'nin ilk kapalı kar oyunları ve kayak merkezi. Emsali hatta çok daha cafcaflısı Dubai'de bulunuyor bilirsiniz.


Snowpark aslında tam yaz aylarından sıcaklardan bunalıp kaçılacak bir eğlence. Tabii ki sadece çocuklar için değil. Hep beraber bu eğlenceyi doyasıya yaşamak mümkün.


Kış mevsimi fakat bizim gibi sömestrın son gününü böyle bir aktivite ile değerlendirmek isteyen İstanbullular buradaydı.

"Zehra giriş ücretlerinden haber ver?" derseniz;
Kişi başı 15TL
Üç kişilik aile 40TL


Bu ödemeye dahil olan hizmetler?
1)Mont, eldiven, bot
2)Kendi eşyalarınızı bırakabileceğiniz emanet dolapları
3)20dk.'lık simit kullanımı



Kendi kıyafetlerimizle giremiyor muyuz? derseniz;
Tabii ki girebiliyorsunuz. Fakat içerisi inanılmaz soğuk ve zemin çok kaygan, kar değil buz. Bu yüzden oradan  verilenleri tercih etmenizi öneririm.(Fazla titiz olanlara önermem)



Kayak ve Snowboard eğitimi almanız da mümkün fakat dersler farklı bir bölümde veriliyor. Ücretleri detaylı olarak bilmiyorum. Fakat fırsatlardan yakalayabilirsiniz. Öylesi çok daha ekonomik olur.


İçeride fotoğraf çekmek serbest. Bu yüzden sadece makineniz ve telefonunuzu alıp diğer tüm eşyalarınızı emanet dolaplara bırakmanızı öneririm. Anahtarınızı alın ve içerde keyfinize bakın...


Hazırlanıyoruz :))


Botları rahat giymek için bu gördüğünüz oturma bölümlerinden çokça yapılmış. Sıkıntı yok :)


Hazırsak giriyoruzzz :)


Girdiğiniz anda sizi bir sıra karşılıyor. Hemen o sıraya girip "simit" adı verilen kırmızı yuvarlak şişme oturakları edinin. Çünkü bununla doyasıya kaymak için sadece 20dk'nız var. 20dk. kayma bölümünde sayaçla takip ediliyor ve bittiğinde tüm kayanların simitleri toplanıyor :(



Küçükler ve büyükler için iki farklı kayma alanı hazırlanmış. Birisi dik ve düz, diğeri dik ve bol kıvrımlı...Su kaydırakları ile hemen hemen aynı tarzda.

Yukarıda Furkan'ın kayma anını görüyoruz. Nasıl da korkmuş :))


Nurbanu ve ben kaymadan önce...Aman haa siz bizim gibi simitler elinizde fotoğraf hevesine dalmayın. Zaman bitti mi " Azcık dahaaa kayiiim" diye görevlilere yalvarabilirsiniz :)


Şaka bir yana kaymak çok keyifli. Tabii tehlikeli de. Bilinçli olmayan minikler için önermiyorum. 
Ben ilk kaymamda simit altımdan kaydı ve fena halde oturdum :( Ağrım halaa devam ediyor.




Kaymadan her hangi bir taktik  verilmiyor ya da uyarı yapılmıyor.
Ama benden size tavsiye olsun. Ayaklarınızı yerden kaldırın ve bedeninizi dik tutun. Kendinizi arkaya vermeyin benim gibi :)


Fotoğraflık malzeme çok içerde. 20dk. bitince fotoğrafın dibine vurmak için bir 20dk.'nız daha var :)


İçerde de fotoğrafçılar var. Özellikle kayma anını çeken...
Ben çok kötü çıkmışım ama ... Ben gibi değil yani o derece. O yüzden kayma anım malesef yok.






Her türlü çılgınlık bende işte :) Çocuktan çocuk olurum. 



Evliliği ertelemeyin! Eğer seviyorsanız evlenin. İnanın evli olarak hayat diğerinden çok daha güzel...
Bu da korkuyla bakan arkadaşlara minik bir öneri olsun...


Cici takipçiler o delikte kim var hemen bilirler :))


Kalp :)


Valla biz de evliyiz işte...Hani evlilik insana ağırlık katarmış falan ya, hani evli olunca sınırlanırmış insan...vs.
Yapmayın yahuuu!!
Herşey kişinin kendisiyle ilgili. Sen hayatın ne kadarına izin verirsen o kadarı senindir.



Çıkmasak olmaz mı modundayım :)



Çıkışta fotoğraflarımıza bakmak için sıradayız :))


En güzel Nurbanu çıkmış. Tam pozda maşallah :) 
Haaa unutmadan!
 Fotoğraf ücretleri. 1 adet 10TL


Benim için çok keyifli bir gündü. İnşallah Nurbanu da en az benim kadar eğlenmiştir :))

Üşüdünüz mü yoksa :))
Canlarım haydi kahvenizden bir yudum alın ve koklayın. 
Her gülümseme bir nimet ve her nimet için şükretmeyi unutmayın.



Zehra Görgülü Ölmez

Yorumlar

esra eska dedi ki…
Cok keyifli bi yazi olmus , Allah nesenizi arttirsin ,cok ozendim en kisa zamanda gitmeliyim bende :)
ikibocekbircicek dedi ki…
çook eğlenceli görünüyo ..... denemek şart..

bide evlilikle ilgili paylaşımlar süper ....aynı yönde paylaşımları çocuk için yapıp çocuk sahibi olmaktan korkanlar içinde yazacağın gunlerde gelir umarım deyip yeni evli çevre baskısını burdanda devralıyım :)))))))))) sevgiler
Unknown dedi ki…
çok güzel bir post zevkle okudum :)
pembe kalpler dedi ki…
Ay ne güzel eğlenmişsiz. Gidesim geldi :) çocuklarla ilgili düşüncelerini takdir ettim ve kesinlikle katılıyorum. Ben de çocuklarla büyük adam gibi konuşurum. Bu çocukların hoşuna gidiyor ve o zaman seninle onun arasında farklı bir bağ oluştuğunu düşünüyorum.
Unknown dedi ki…
zehra gülmekten koptum haa o delikte seni görünce :) tatlı kız.
harika bir gün geçirmişsiniz.
bende çocuklar konusunda aynı şeyi düşünüyorum hatta evlendikten sonra komşumun çocuklarını alıp tiyatroya çocuk oyunlarına götürmüşlüğüm var.eve gelen misafirlerle değilde onların çocuklarıyla ilgilenmek daha hoşuma gidiyor:)iz bırakmak güzel bişey.
samsun havası dedi ki…
çok güzel bir post olmuş..
hiç görmemiştim çünkü benim için çok faydalı oldu.. istanbula gittiğimde çocukları götürmek için güzel bir mekan olmuşş..
Elif dedi ki…
Merhaba:)bu ilk yorumum,sessiz takipçilerdenim:)misafir çocuklar için önerilerine canı gönülden katılıyorum.farkında olmadan çocuklar ilgisiz bırakılabiliyor malesef.ben dikkat ederim ama artık daha fazla dikkat edicem:)ve evet EVLENİN:)evli hayat daha güzel.ben 5,5 senedir evliyim ve hala aynı fikirdeyim.ilk evlendiğim zamanlar acaba yeniyiz diyemi böyle,ileriki zamanlarda nasıl olur diyordum ama farketmiyormuş inanın.Allah kimsenin ağız tadını bozmasın.Bekarlara hayırlı eşler nasip etsin:)seninde mutluluğun daim olsun zehracım:)
Gurme Şirine dedi ki…
gerçekte çok güzel bir gün geçirmişsiniz...
bizede iyi oldu...
değişik bir yer bilgisi edinmiş olduk :)

ayy kıyamma ama totonun üstüne düşmüşsün...
geçmiş olsun canım...
yasemin dedi ki…
Sevgili Zehra yazıların okudukça yüzümde gülümseme artıyor.sevgiyle ve devamını bekleyerek takip ediyorum iyiki varsın.

Yasemin.