Evlilik Hazırlıkları /Alışveriş Listesi /Ev Yerleşimi

Merhaba bekarlığa veda etmesine az zamanı kalmış sevgili arkadaşlarım :)

Evlilik hazırlıklarımdan bu yana benden rica ettiğiniz evlilik hazırlıkları alışveriş ve ihtiyaç listesini düzenleyip paylaşmak istedim.

Malum bahar aylarından itibaren yaklaşan yaz aylarında gelin olacak olan arkadaşlarımız şu anda hummalı bir hazırlık sürecinde. Aslında çok keyifli ve yorucu bir süreç. Allah kolaylık versin :)

Ben hazırlık dönemimdeyken internette biraz araştırdım ama kafama uyan bir liste bulamadım. Genelde evlilikle ilgili web sitelerinin birbirinden copy-paste yaptıkları listelere rastladım. Ivır zıvırların ve bizim yaşam tarzımıza uymayan maddelerin yer alması ama uyanların da yer almadığı listelerdi.

O dönemde de kendi kendime demiştim zaten. "Bu işlerim bir bitsin ben hazırlayacağım adam akıllı bir liste :)"
Çok şükür o günlere de geldik işte, geç bile kaldım yazmakta...

***

Yapılmaması gerekenlerle başlıyorum :)

Evet bizler yeni gelin olacağız, yıllarca bununla ilgili hayallerimiz ve bir takım düşüncelerimiz olmuş. İster istemez insanın içi kaynıyor her beğendiğini hemen alıvermek istiyor. SAKIN!!!

Henüz nişanlı değilsiniz, hayatınızda bir aday bile yok. Ama tam istediğiniz şeyler... SAKIN!!!

Evinizi kiralamadan/satın almadan SAKIN!!!

Önerim nişandan önce bile hiç birşey ALMAYIN!!!
"Zehra ama nasıl yetişiriz onca alışverişe, hem maddi açıdan da sıkışırız öyle olursa." dediğinizi duyar gibiyim.
Arkadaşlar hazırlıklarınız için para biriktirin ve alışverişi sona bırakın. İnanın sıkışmazsınız. Sizi seven ve müsait olan iki de arkadaşınız varsa herşeye yetişirsiniz.

Çünkü aksi halde; eskimiş, modası geçmiş, etrafta görmekten bıktığınız şeyler o yepyeni evinizde baş köşelerde yerini alabilir.


Şimdi gelelim nasıl bir yol izleyeceğimize....

Boş evimize girdik. Hayallere daldık. Yihhuuuu diye bağırmamak için kendimizi zor tuttuk :)
Kendimize daha önceden hazırlıklarımız için ayırdığımız mini defterimizi ve metremizi çıkarttık. Şimdi iş zamanı.




PERDELER

Perde olmadan evi ziyaret etmek bile rahatsız edici oluyor.
Bu yüzden ilk olarak işe perdeden başlayıp, ölçülerimizi alıp cebimize koymalıyız.
Perde ölçüsü almak için perdeciyi eve getirmek gibi bir zaman kaybıyla uğraşmayın. Basit bir ölçü...

Tavandan yere kadar mı yoksa yarım perde istiyorsunuz?
Stor perde mi istiyorsunuz?

Bunlara karar verdikten sonra stor için pencere mermerinden tavana kadar ve genişlik olarak pencerenin çerçeveden çerçeveye ölçü almanız yeterli.

Yarım perde için tavandan mermere kadar, genişlik için de pencere çerçevesinden 5er cm fazla pay bırakarak ölçüyoruz.
Yere kadar istiyorsak ölçüyü yere kadar alıyoruz, genişlik yine yukarıdaki gibi.

Saray perdesi tarzında kompleks bir perde yaptıracaksak işin içinden çıkamayabilirsiniz. O zaman perdeci devreye girebilir.

Not : Artık duvardan duvara perde demode. Anneler, kayınvalideler baskı yapsa da aman duvardan duvara yaptırmayın.

Tüm odaların ölçülerini Perde için ayırdığınız sayfaya not edin.

MUTFAK 

Dolap içi ölçülerini aldık. Kapitoneden örtüler diktirin. Diğer her türlü kullanacağınız şeyden daha kullanışlı. Yaygın bir kullanım Kapitone. İstediğiniz rengi seçip aldığınız ölçülerde örtülerinizin dikilmesi basit bir işlem.

Beyaz eşyaların yerleşimi nasıl olacak diye düşündük. Herşey için yeterli yer var mı?

Mutfağa yerleştireceğimiz masa ve sandalyeler ayrıca halı için genişlik ölçüsü almamız gerekiyor.

Buzdolabının altında halı kalmaması gerekiyor. Kapıların açılma paylarını dikkate alın.
Yerden dolaptan duvara hem dikey hem yatay ölçü alın. Bu ölçü halınız içindi. Bunu da not edin.

OTURMA ODASI/ SALON / YATAK ODASI

Öncelikle odaların krokisini çizin. zor değil inanın. İşinize çok yarayacak.
Ve yerden aldığınız dikey yatay ölçüleri krokideki bölümlere yazın.
Bu ölçüler eşya alışverişinde işinize yarayacak.

Halı ölçüsü almıyoruz!!  Çünkü eşyalar yerleştiğinde ortada kalan boş alana göre halı seçimi yapın. Böylelikle halınız eşyalarınızın altında kalıp hem odayı yoğun hale getirmemiş olur hem de halı eşyaların ağırlığından ezilmek durumunda kalmaz.

GİRİŞ
Portmanto/ Ayakkabılık
Sehpa&ayna
Boy aynası
Şemsiyelik

AYDINLATMA

Hangi odaya kaç adet aydınlatma gerektiğini ayrı bir sayfaya aydınlatma başlığı altına not edin.

Spot aydınlatma gerekli mi?
Lambader, abajur ya da aplik alınmalı mı?
Ana aydınlatma tek mi çoklu mu? Yani odada bir göbek mi var birden fazla mı?

Koridor, antre, tuvaletler ve banyoları  unutmayın!

***

ANA EŞYA ALIŞVERİŞLERİ

Ölçülerimiz elimizde...Artık gezme zamanı.

Avrupa Yakası için Masko, Anadolu Yakası için Modoko mobilya alternatiflerinin bol bol olduğu gözde merkezlerden.

Her tarza hitap edebilecek kadar bol ürün çeşitliliğine sahip.
Yanıltıcı unsur her zaman geniş mobilya galerilerinde kaybolan eşyaların evimizde bir türlü sığamaması sorunu.

Örneğin orta büyüklükte bir yatak odanız varsa ya da küçük, takımın ek parçalarını almayın. Komidin, etejyer ya da tuvalet masası vs.
Kiralık bir ev ise taşınma sırasında deforme olacağından yatak odasında raylı dolap tercih etmeyin.
Yatak odası küçükse kapaklı dolap tercih etmeyin.
Evde yeterli depolama alanınız yoksa yatağınızı bazalı tercih edin.


İşte bunun için alışverişe çıkmadan krokili ölçülerimiz yanımızda olmalı!!!

Fikir vermesi açısından ben alışverişimi nereden yaptım? paylaşmak istiyorum.

Yatak Odası

Bellona/ Victoria Serisi

Salon ve Oturma odam tek oda


TV ünitesi-İstikbal/ Almira Serisi
Oturma Grubu- Masko Vettore Mobilya
Orta sehpa ve Zigon sehpa- Doğtaş / Libera Zigon- Scarlet Sehpa

Yemek Odası

Cam Masa- Bellona-Fermo Masa
Elizabeth Sandalyeler

Misafir Yatak odası (Anne ve babaları uzakta olanlar için)

2 Kanepe- Bellona/Karlin (Fuşya-Siyah)

Beyaz Eşyalar

Bosch
TV

Bellona'nın Hediyesi

Halılar

Festival Halı-Tuğra Halı

Perdeler
Eminönü Tekin Perde


Seçimlerimizde detaylarla bütünlük sağlamamız gerekiyor. Hepsini bir yerden beğenmek zorunda hissetmeyin. Aklınızda tabloyu kurup inandıysanız gidin toplayın her birini başka yerden. Cesur olun! 


Detay 1: 
Pop art bir stil oldu günümüzde. Dekorasyona ciddi derecede yansıdı. Çok mu sıradışı o zaman tam benlik :) derken ,pop art kumaşlarda trendlerde yerini alınca bana da tercihlerimi buna göre yapmak kaldı. 
Pop art kumaş tercihini tüm mobilyalara uygulamamak gerek. Ben sadece berjerlerimi ve kırlentlerimi beğendiğim kitap temalı pop art kumaşa kaplattım. 3lü ve 2li kanepeye tek renk seçim yapıp kırlentleri orada kullandım. Bu oturma grubuna perde seçmek zor değil çünkü tek renk seçmek durumundasınız. Ama ben bunu istemedim. Zaten Japon perde yaptıracaktım. Tek renkten çabuk sıkılacağımı düşünerek mobilyacıdan fazladan kumaş istedik ve perdeciye verip japon fonları da pop art kumaşla yaptırdık. Böylece içime daha sinmiş oldu ve daha bütün bir hava oluştu.



Detay 2:
Orta sehpamın üzerinde çiçek figürleri çizim halindeydi. Zeminde hem mobilya ve perdeme hem de orta sehpa ile bütün olabilecek bir halı kullanmam gerekiyordu. Ben de kumaşımın renklerinde kabartma çiçeklerden oluşan bu halıyı seçtim. İstediğim etkiyi oluşturdum :)




GENEL ALIŞVERİŞ LİSTESİ

Bu alışveriş için hep aklınızda şunu bulundurun. Eşyalarımı depolayacak yeterli dolabım var mı? Eğer yoksa aldıklarınıza çok daha dikkat edin.

Mutfak :

Yemek Takımı 
(Kaliteli bir takım)

Çatal Bıçak Takımı 
(Kaliteli bir takım)

Günlük yemek takımı, pasta takımı, servis takımı, kahvaltı takımı 
(Takım almayın! Çünkü bazı parçaları gereksiz ve kullanılmıyor. Ayrıca tek düze bir sunum ortaya çıkıyor. Gereksiz yere masraf oluyor.Bunun yerine beğendiğiniz tabak, bardak, çay altı, servis tabağı, pasta tabağı, kase vb. birbirine uygun, gözünüze hoş görünen tek renklerle kombin yapın. Böylece çok alternatifli bir sunum ortaya çıkacak ve farklı farklı kullanabileceksiniz. Aynı sayılarda almaya dikkat edin, mesela 6 kase 6 tabak gibi... )

Renkli çatal bıçak takımları
Çay/kahve makinesi
Blender set
Bıçak seti
Su bardağı
Meşrubat bardağı
Kadeh
Çay fincan takımı
Kahve fincan takımı
Kupa
Karaf
Baharat Takımı
Erzak Kavanozu
Servis Kaşıkları (Ahşap,Teflon,Çelik)
Limon sıkacağı
Tost makinesi
Narenciye sıkacağı/katı meyve sıkacağı
Rende
Tencere Takımı (Seramik-Çelik-Teflon)
Düdüklü tencere
Cezve Takımı
Yumurta kaynatma,sos hazırlama, süt ısıtma vs. için mini tencere
Borcam (ALMAYIN! Her çeşidi hediye geliyor)
Kek kalıpları (Silikon ve kelepçeli ve cupcake kalıbı)
Tuzluk-Karabiberlik
Şekerlik
Mutfak Havlusu
Mutfak önlüğü
Fırın eldiveni/tutacağı
Bulaşıklık
Bulaşık deterjanlığı
Mutfak saati
Saklama kabı
Çay tabağı
Bal kaşığı
Reçel kaşığı
Kahve yanı su bardağı
Sunum kaseleri
Sunum tabakları
Ayaklı pasta servis tabağı kapaklı
2 katlı kurabiye tabağı
Makarna süzgeci
Un eleme süzgeci
Sos kasesi (mini)
Fritöz/Kızartma Tenceresi
Yumurtalık
Plastik ve Cam çok amaçlı geniş kase
Ekmek Kutusu
Patates-Soğan kutusu
Peçetelik
Amerikan Servis
Supla
Şamdan/Mum
Sürahi
Kesme tahtası
Çaydanlık
Nihale
Peynir tahtası
Meşrubat açacağı
Kağıt havluluk
Peçete Halkası
Reçellik-Çerezlik-Atıştırmalık servis
Masa örtüsü

BANYO
Saç kurutma makinesi
Bornoz Takımı
Ayak Havlusu
El/yüz havlusu
Banyo paspas takımı
Banyo seti
Banyo tartısı
Kağıt havluluk
Dekoratif gider kapağı


TUVALET
El/Yüz havlusu
Çöp kovası
Tuvaletmatik
Tuvalet fırçası
Sabunluk


YATAK ODASI
Yatak örtüsü
Nevresim takımı
Yastık alezi
Yatak alezi
Yastık
Yorgan
Battaniye
Pike
Çamaşır sepeti (kirli)
Yatak odası saati
Askı
Takı askısı
Takı kutusu

SALON/OTURMA ODASI/KORİDOR/ANTRE
Salon/oturma odası saati
Mum
Gazete/dergilik
Fotoğraf çerçevesi
Yapay/canlı çiçek
Canvas tablo
Özel kesimli aynalar
Boş çerçeveler
Mum / Tealight
Şamdan
Mum tabağı


DİĞER
Ütü
Ütü masası
Elektrik Süpürgesi
Zemin silme makinesi/Vileda
Seccade
Tesbih
Namaz başörtüsü
Namaz eteği/ ferace/ namaz elbisesi
Namaz eşyalarını koymak için kutu
Çamaşır sepeti (ıslak)
Misafir yastığı
Misafir yorganı
Misafir nevresim takımı
Misafir battaniyesi
Misafir pikesi
Misafir banyo havlusu
Misafir el/yüz havlusu
Çamaşır kurutmalık
Dikiş kutusu
Misafir terliği
Kapı önü paspası
Kapı önü gazeteliği/apliği
Özel eşya saklama kutusu
Temizlik malzemeleri kutusu
Microfiber Temizlik bezleri

Kendi listem bundan ibaretti. "Aman şunu da unutmuşum eyvah" demedim bu vakte kadar. Demek ki sıkı bir listem varmış.

Tabii benim listemde o bildik kız çeyizi bölümü yok :) Ben pek sevmediğim için hiç çeyizim yoktu. Annemin el emeği birkaç parçasını hatıra olması amacıyla aldım. Kalan herşey alışveriş :)

Listemde bazı parçalar anlık önem taşıyor bazıları da sonra olsa da olur cinsinden. Önemli olan "işte bu" dediğinizi bulabilmek.
Ben biraz sıradışı takılmayı severim. Bu yüzden bazen semt semt gezdim, bazen de bir satış sitesinden başka satış sitesine zıpladım. 
Çok farklı yerlerden alışveriş yaptım. Önemli olan bütçemi aşmamak ve bu farklı parçalarla bütünlük sağlamaktı, başardığımı düşünüyorum. En azından şimdiye kadar ki konuklarım bana hep bunu söylediler :)

Aslında ondan da önemlisi kapıya anahtarı taktığından itibaren o evin sana neşe, huzur, mutluluk vermesi. Orası yaşam alanınız. En sevdiğiniz ve size ait...Konfor, rahatlık, huzur herşeyden öte...Bunu sağlamak en önemlisi...

Bu post fazla uzadı. Aslında ben nereden neler aldım, markalar, modellere dair de bilgi vermek isterdim ama yoruldum. Sabahtan bu yana otur kalk bitirmeye çalışıyorum :))

Aciliyeti olan arkadaşlar mail atarak sorabilirler. Onun dışında başka bir posta diyelim inşallah.

Allah kolaylık versin...
Bana ihtiyacınız olursa mutlaka yazın, elimden geleni yaparım :)

Sevgiler


Zehra Görgülü Ölmez



Yorumlar

htchndr dedi ki…
zehracım gerçekten çok güzel bir yazı hazırlamışsın. bende ev eşyalarımı nişanla düğün arasında hazırladım.. ozamana kadar hiç birşey almadım... yanımda tam desteğim eşimdi ikimiz dolaştık ve hersey ikimizi zevkş oldu...
ilkmuh dedi ki…
pür dikkat okudum, eksiklerimi belirledim..çokkkk çok teşekkürler...önerilerin acayip işime yarayacak...
pembe kalpler dedi ki…
Ne kadar bilgilendirici, faydalı bir yazı olmuş. Ellerin dert görmesin. Eminim gelin adayları çok faydalanacaktır.
Unknown dedi ki…
Harika bir post olmuşş emeğine sağlık faydalı bir liste olmuş gerçketen o heyecanla herşeyi alıp sonra evde koayacak yer bulamıyoruz böyle özenle almak en güzeli :)
feyza dedi ki…
Merhabalar,
Yapılmaması gerekenler kısmına kesinlikle katılıyorum,klasik şeyler belki alınabilir ama özellikle modelleri sürekli değişen şeyleri önceden almamak lazım :) Liste gayet detaylı olmuş, ben de liste yapmıştım ama aldıkça listeye yeni maddeler ekleniyordu :) özellikle mutfak alışverişinde çok ıvır zıvır var ve insan bazı şeyleri unutabiliyor ama unutmak da güzel bence sonradan beraber alınacak birşeylerin çıkması keyifli oluyor :)
esra dedi ki…
MAŞŞALLAH DİYORUM ÇOK SAĞLAM BİR LİSTE OLMUŞ YENİ EVLENECEK ARKADASLAR İÇİN ÇOK FAYDALI OLCAĞI KESİN BEN DE YENİ EVLİYİM BENDE ALIŞVERİŞE CIKARKEN KAFAMDA HERŞEYİ BELİRLEYİP ÖYLE YAPMIŞTIM ADETDENDİR DİYE FAZLALIK HİÇ BİR EŞYAYI ALMADIM İNŞ.ALLAH HEPİMİZE KURDUĞUMUZ YUVALARDA HUZURLU OTURMAYI NASİP ETSİN :))
'MadameModista' dedi ki…
canım bende yavaş tavaş başlayayım dıyodum ama :) madem sen nişanlanmadan başlama diyosun , vazgeçtim ozaman :)çok faydalı bilgiler, çıktısını alıp kaldırcam bir kenara :) zamanı gelince acar bakarım, öpüyorum seni..
hiraa dedi ki…
:) liste süper ama çok geç :)
5,5 yıl oldu evleneli :)
Bu arada sanırım mutfak bölümünde olması gereken madde banyo bölümüne saklanmış :) yada banyoda da reçel ve çerez yiyoruz artık :)
Ne kdr dikkatli okuduğum da çıktı ortaya bu şekilde..
Eşyalarınız çok güzel.. Güzel günlerde kullanın inş..
Adsız dedi ki…
merhaba sıkı bir liste gerçekten.. Allah nasip ederse benim de düğünüm bu yaz ben hatayda yaşıyorum ama alışverişi İstanbuldan yapıcam ..çünkü İstanbulda oturacağım..nerelerden alış veriş yaptın ve aldığın ürünlerin markaları neler.. yani memnun musun..bilgi verir misin .. Teşekkürler...:)) umarım çok şey istemiyorumdur..:)
Famelika dedi ki…
Faydalı bir yazı oldu teşekkürler :)
Şuan hazırlık sürecindeyim her ne kadar ıvır zıvır almayacağım desemde bazen kendimi tutamıyorum :) Umarım büyük bir evim olur :)
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Kesinlikle zaten tam da öyle olması gerekiyor :) Çok iyi yapmışsın. İnsanın kendi zevki gibisi yok. İnsan müdahalesiz tercihler yaptığında doyasıya keyfini sürebiliyor.
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Ne mutlu bana o zaman :) Allah kolaylık versin
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Çok çok teşekkür ederim. Amin :)
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Çok teşekkür ederim Ruhinaz :)) Aynen öyle... Sonrası depolamaktan daha kötü. Beğenmediğin şeyler evinde :(
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Merhaba Feyzacığım :) Aynen öyle valla öncesinde de sonrasında da beraber alışveriş keyfi başka...Özellikle de eşiniz de aynı keyifi alıyorsa :)
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Amin Esracığım inşallah. Fazla eşya gerçekten tatsız ve tehlikeli bir durum. İnsanın sinirlerini bozabiliyor. Bu yüzden kıvamında alışveriş, kullanacaklarını almak en iyisi...
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Ayşegülcüğüm valla bekar kızlar arasında birbirini kışkırma oluyor aslında. Mesela ben üniversitedeyken biz öyleydik. Sürekli biri gelip ben bunu aldım çeyizime ayy şurası indirimde dedikçe fena olup ben niye almıyorum krizleri yaşıyorsun. Aman öyle durumlar varsa aldanma. Ben de kendime engel olsam da birkaç birşey almışım. Ama eşyalarımı yerleştirirken en çok onları sevmedim :( Liste işine yararsa çok sevinirim. En hayırlı zamanda en hayırlı kişiyle inşallah :)
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Dikkatine hayran kaldım ve hemen değiştirdim. Çok teşekkür ediyorum. Ultra dikkatli takipçim benim :)
Amin çok teşekkür ederim.
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Hataylıysanız hemşeriyiz :) Hayırlı uğurlu olsun şimdiden. Aldıklarımla ilgili detaylı liste inşallah yaparım en kısa zamanda. İstek varsa bana da yardımcı olmak düşer :)
Zehra Ne Söyler dedi ki…
İnşallah büyük bir evin olur. Dikkatli alışverişler ve kolaylıklar :))
Adsız dedi ki…
Evet Hataylıyım ..çok sevindim hemşeriyiz demek :)İnşallah bir gün gerçekte tanışmak nasip olur ..Şimdiden teşekkür ederim ..gerçekten inanılmaz yardımı dokunuyor paylaştıklarının..Allah razı olsun ..
Luminescence dedi ki…
tek kelime ile harika.
çok faydalı.
o kadar emek verip yazmışsınız.

teşekkürler :)
Unknown dedi ki…
keşkem 4 yıl önce bu listeyi okumuş olsaydım:) belki bişeyler daha iyi olabilirdi:)
Esra dedi ki…
çok güzel açıklamalarda bulunmuşsun...

bir de şu taşınma işleri olmasa daha da güzel olur eminim evi düzene sokmak :)

sevgiler...
Adsız dedi ki…
Eline koluna, aklına sağlık... Hazırlık aşamasındayım ve planlarım tam senin yazdığın gibiydi ve yazıya döküp elimin altında bulunsun diyordum. Sayende "hazır yazılmışı var!" :) Allah evindeki huzuru hiiiiç bozmasın inşallah...
Adsız dedi ki…
merhaba herşey çok güzel olmuş gerçekten ben berjeri kaplattığınız kumaşı nerden aldınız onu öğrenmek istiyorum
Adsız dedi ki…
Mobilya satın almadan önce gidip görülmesi gereken bir yer masko mobilya kenti, oldukça fazla çeşit var.
Unknown dedi ki…
Çok güzel bir yazı olmuş.Ellerinize sağlık.Buradan salonumuza da bakabilirsiniz.konya düğün salonu
ramazan dedi ki…
Güzel olmuş elinize sağlık
Serhat Serdaroğlu dedi ki…
Güzel bir yazı olmuş. Düğün DJ için bize de bekleriz :) www.dugundjhizmetiorganizasyon.com
Unknown dedi ki…
allah yardım eder hazırlık yapanlar harika bir blog olmuş ben de beklerim sizleri
sevgiler