İstanbul'da sevilen mekanlar / Yepyeni mekanlar / Nerelere gitmeli?







 Merhabalar ben geldim :)

Çok şükür bende herşey yolunda. İnşallah sizlerin de her hangi bir sıkıntısı yoktur. Kısa kısa haberlerle başlayayım.

Annem Umre'den döndü ve henüz gidemedik çünkü geldiği gibi devremülke gittiler babamla...İnşallah Haziranın ilk haftasonu Bursa'da olacağız.

Arkadaşların özel günleri yaklaştı bir yandan kıyafetler hazırlanıyor bir yandan da detaylarına yoğunlaşıyordum. Ama çok şükür doğum günü hediyelerim detayları tamamladı. Hediyelerimi kendim seçmeyi seviyorum :))

Bu arada 15. Nisan'da doğum günümü de geride bıraktık. Ciddi ciddi yaşlanma korkusu başladı. Tuhaf...26 yaş çok büyük benim için :))

Ablamın doğumu için son aya girdik şükürler olsun. 2.kez teyze olamanın heyecanı içindeyim. Son alışverişler tüm hızıyla devam ediyor. Hediyelikler ve hastane süsleme benim görevim :) Bakalım nasıl bir iş çıkaracağım.

Ufak bir kapalı balkonum var. Belki diğer yaz bu evde olmayacağım, inşallah daha uygun bir eve taşınma fikrimiz var. Ama bu evinde sonuçta bende bir yeri var ve her açıdan değerlendirmek istiyorum. Balkonu genelde fazla eşyalar ve ayakkabı kutularını saklamak için kullanıyordum. Biraz yer açıp iki sandalye bir de ufak masa ile kullanılabilir bir hale getirdim. İlk kahvaltımızı yaptık bile...:) Yaz akşamları çay keyfi, haftasonları kahvaltı keyfi ile bu yaz balkondayız.



Tabii hep balkonda da olmuyor ki... Özellikle haftasonları deniz kokusu manzaranın keyfi ayrı oluyor. Yaz aylarında özellikle haftasonları İstanbul'da hemen her mekan kendince bir yoğunluk yaşıyor.

Kalabalık bu şehir onu seven herkesi kucaklamaya çalışıyor....Heyecan verici geliyor bana.




Bu yüzden hazır havalar hafif hafif ısınırken karşılıklı mekan önerilerini paylaşalım istedim.

En keyif aldığım mekanla başlayacak olursam Messt diyebilirim.
Aile ortamı, sakin ve hoş müzikler...Mescid ve uzun çim alanının sonunda çocuk parkı mevcut.Çim alan tam fotoğraf çekilmelik. Anadolu Yakası'nın nadide mekanlarından bence. Furkan'a "Zehra'nın her gün gitmek isteyeceği mekan nedir" diye sorsanız
Messt der :)
Yine de Avrupa Yakası'nda olduğumuzdan malesef o kadar da sık gidemiyoruz. Havadar bir mekan olması sebebiyle özellikle bu havalarda çok üşütüyor. Tam tepeden Boğazı görüyor. Yaz sıcaklarında nefes almak için en iyi seçim.

Avrupa Yakası popüler mekanlarından biri de Maranta Gusto. Açıldığından bu yana Yeşilköy şubesine sık sık gittik. Fakat ben bir türlü ısınamadım. Hala da sadece bize yakın olduğu için tercih ettiğimiz bir yer. Müzikler gece kulübü havasında, bangır bangır bağırıyor. Sohbet etmek imkansız. Localar ve deniz gören köşeler daima rezerve. Nargileden göz gözü görmezken bir de güzel havalarda üstündeki tenteyi de açmıyorlar, tam bir hapishane oluveriyor. Oturduktan yaklaşık bir saat sonra eğer başka sipariş vermediysen garson masanın etrafında kol geziyor. 5dk'da bir başka garson gelip "bir isteğiniz var mı" adı altında taciz ediyor. Kısaca ben hiçbir açıdan sevmiyorum.

Yine Maranta Gusto'nun hemen karşı tarafında olan Balkon'da bir ara sıklıkla gittiğimiz mekanlardan biri. Belli bir kitlesi var. Apartman altı bir mekan malesef manzara yok. Ve içerde ya da dışarda basık bir atmosferi var. Müzikler yüksek sesli :( Yemekleri ve tatlıları gerçekten çok güzel.

Benim daha İstanbul'a göç etmeden önce Bursa'da ablamla keşfettiğimiz bir mekanda sıra, Big Mamma's. Bursa'da kalite mekan bulmak gerçekten zor. Big Mamma's keşfettiğimiz günden bu yana ablamla başlayıp tüm sevdiklerimizi götürüp keşfettirdiğimiz bir mekan oldu. Üniversite dönemimde Ataköy'e şube açmaları ile havalara uçtum. En sevdiğim mekan artık İstanbul'daydı. Sonra da şube açmaya devam ettiler. Biz yakınlığından dolayı Ataköy şubeyi tercih ediyoruz. Dünya mutfağından en iyi seçenekleri menüsünde bulundururan ve lezzetle sunabilen, yeşillikler içinde ama manzarasız, soft müzik ve nargileli bir mekan. Ufak bir çocuk parkı da mevcut. En sevdiğim Taco Salata. Kesinlikle deneyin!

Maçka Demokrasi Parkı'nda ağaçların içinde yer alan Lluvia'da çok sevdiğim mekanlardan. Serpme kahvaltısı ve hizmeti çok başarılı. Haftasonu kargaşa ve yoğunluğunu yaşamıyorsunuz. Masaların arası mesafeli, fransız müzikleri şahane bir atmosfer oluşturuyor. Ünlü yüzlerle karşılaşmak mümkün.


Rumeli Kale Cafe, Rumelihisarı'nda yer alan ve bölgenin kahvaltı konusunda en iddialı mekanı bence. Serpme kahvaltısı hem cazip fiyatı hem çeşitleri ve tazelikleri ile şahane.



Lokma da yine hemen Rumeliharı'nda yer alan bir mekan. Manzarası tartışılmaz. Menüsü canlı ve çıtanın üstünde. Kahvaltı için yüksek bir hesap ödeyerek iyi bir kahvaltı edebilirsiniz. Ama bence kahvaltıyı Kale Cafe'de etmek çok daha mantıklı :) Lokma'nın içeçek ve tatlıları başarılı.

Kuruçeşme Kahvesi sahil şeridinde Kuruçeşme'de yer alıyor. Popülerliği sebebiyle bir kez gittim. Ama koca bir hiç bence. Menüsü boş, sunum ve servis kötü, mekan ambiyans, müzik, dekor vs. hiçbirşey çekmedi. Hiçbir sebeple uğramayacağım bir yer.

Kuruçeşme'ye gelmişken esaslı bir mekandan bahsedeyim. Özellikle muhafazakar kesimde son 1 ayın hit mekanı olan herkesin gördüğü/görmek istediği yepyeni yer, Huqqa. İlk hafta ziyaret edenlerden olduk. Maşallah diyerek ayrıldım. Doğrusu Kuruçeşme'de bu kadar A+ bir mekanın muhafazakar kesimi hedef belirlemesi ve mescidi ihmal etmeyip, alkol bulundurmaması ilk dikkat çeken husus. Ben nargileden pek anlamam ama Furkan'dan tam not aldılar. Narginin köz servisi bile ayrı bir incelikle yapılıyor.
Zaten yiyecek ve içeceklerin sunum ve servisleri konusunda tek kelime edemem. Sözün bittiği yer. Hem lezzet hem de sunumlar şahane. Soft müzikler, konuştuğunu duyabileceğin sohbete olanak sağlayan düzeyde çalıyor. Menü ipad. Garsonların giyimine de ayrıca bayıldım. Yakında bahçesi de açılacakmış, yapımı sürüyor. Ortaköy'den Kuruçeşme'ye doğru gelirken sağda önündeki lüks araçlar sebebiyle oto galeriyi andıran Huqqa yazısını,ahşap dış dekoru, kapıdaki bodyguardları gördüğünüzde bir gece kulübünü anımsatan mekan kimindir diye merak ederseniz Atasay'ın sahibi Atasay Kamer'in torunu aynı ismi paylaşan Atasay Kamer'e ait. Ne diyelim, kendisine ve bizlere hayırlı olsun.


Bu aralar bir fırsat bulsak da gitsek diyip merak ettiğim iki mekan var aslında. Biri yine yeni açılan mekanlar arasında, Al Fakheer. Çok özel nargile sunumları ve perdeli locaları ile ünlendi. Önünden geçtik yerini de öğrendik bir ara gidersek yorumlarımı paylaşırım :) Bebek'te...

İkinci mekan ise bulunduğu yer ile isminin çok sevilen bir şarkıda yer alması ile Kalamış'taki "Tatlı Huzur"
Butik bir mekan. Ağırlıklı olarak ünlü yüzlerin mekanı çünkü sahibi de oyuncu Esra Akkaya'nın sevgilisi. Ben Esra hanımı ilgi alanlarımız ortak olduğundan ig'de yakından takip ediyorum severek. Tatlı Huzur'daki tatlı paylaşımları da bana "buraya mutlaka gitmeliyim" hissini uyandırdı.

Benden önce giderseniz yazın :)

Evet sizlerden bu mekanlarla ilgili yorum ve farklı mekan önerileri bekliyorum.
Tabii ki İstanbul'daki mekanlar bundan ibaret değil yazmaya güç yetmez :) Ara vererek bütün yaz bu tarz mekan yorumlarıma yer vermeyi düşünüyorum inşallah.

Hepinizi sevgiyle kucaklıyorum :)
Huzurla kalın.

Zehra Görgülü Ölmez












Yorumlar

Adsız dedi ki…
haftasonuna girmişken tam okunmalık pek güzel bir post olmuş:) huqqa da gercekten çok güzel çıkış yaptı.. daim olur inşallh insann içi rahat bir şekilde yiyip içebilmesi de büyük bir nimet.
esra eska dedi ki…
kahvaltı için güzel bir yer araştırırken senin bu yazın çok yardımcı oldu kalemine sağlık :)
eda dedi ki…
Merhaba Zehra
Cok güzel öneriler, ben de bizim camiamıza hitap eden yerleri tanıtan yayınları dikkatle takip ediyorum. Nacizane önerim sadece içkisiz mekan olmaması değil aynı zamanda helal et, helal yemek ve hijyene sahip olmalıdır.
Sonuçta imam i azamin da buyurduğu gibi kişinin yaptıkları ağzından çıkan ve giren ile belli olur
Dikkat edelim

Eda
Http://edaquincy.typepad.com
Adsız dedi ki…
Postlarınızı okumaya bayılıyorum.Bursada da sevdiğiniz mekanları yazıp bizi bu konuda bilgilendirseniz çok mutlu olurum..

Sevgiler..
MERVE dedi ki…
20 gibi gösteriyorsun Zehra yemin ederim :)
Unknown dedi ki…
tatlı huzur harika bi yer beğendiysen eğer oturduğun koltuğu alıyorsun:) muhteşem bi mantık işliyor orda gitmelisin mutlaka canım.
Benimde kesin tercihim alkolsüz mekanlar anadolu yakasında bulabiliyorsun ama avrupa yakasında bu bir zor oluyor verdiğin fikirler için teşekkürler.
Biliyormusun seni geçen hafta euroflorada gördüm yan yana alışveriş yaptık ama çekindim bi slm veremedim :)Furkan abi vardı gelemedim yanına :) çok şekerdin.
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Kesinlikle oyle canim:)tabi yer yer olumsuz yorumlara da rastladim huqqa nin servisi ile ilgili. Ben her hangi bir sorun yasamadim insallah kalite ve ilk gunki ilgileri ile devam edebilirler:)
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Hemencik işe yaramasına çok sevindim Esracim :)) mutlu haftasonlari
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Edacim cok guzel bir yorum ve gercekten de onemli hususlar. Dikkat etmek cok onemli. Cok tesekkur ederim. Ayrica bir takim kesimden insanlar Huqqa'da mescid oldugu icin ve "kapalilarin mekani" adi ciktigi icin o mekana gidilmez diye mimlemisler. İnsanlar savunduklari seyin bu kadar arkasindayken, bizlerin de cok gittigimiz mekanlara cok hassas yaklasmamiz gerekiyor.
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Ahh ahh yakindan takipteyseniz beni bilirsiniz aslinda Bursa'yi pek sevmem :)) Ama insallah Bursa'da alisveris be mekanlar uzerine bir yazi hazirlarim. Sevgiler :)
Zehra Ne Söyler dedi ki…
1 tanesin Mervecim cok sagol:)) Simdi super hissettim iste.
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Tugbacim !!! Şu an şoktayım. Ama ben seni cok merak ediyordum neden konusmadin ya simdi dusunuyorum hatirlamaya calisiyorum ama yok hic aklimda degil :(( cok kizdim sana :(
Tatli huzur da zaten farkli bir mekan oldugu belliydi. Ne hos bir fikir yaaa super:) en kisa zamanda gitmeliyim :)
Bir daha bana sarılmanı bekliyorum
esra dedi ki…
özlemişim senin postlarını ama bursada düzgün mekan yok demen çok şaşırttı bursayı sevmediğini düşünüyodum şimdi kesin karar verdim :)))
Bak Bu Harika dedi ki…
Balkonunun dekoru çok hoş olmuş. Sizi izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

www.bakbuharika.com
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Sağol Varol Esracim :) valla saklamıyorum inan, sevemedim hiç napayim benim icin bir memleketim Hatay bir Can'ım İstanbul :)
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Blogunuza göz attım bayıldım, sizin yayınladıklarınızin icinde lafi olmaz ama eldeki imkanlarla :))
esra dedi ki…
merhaba ben huqqa nın fiyat ortalamasını merak ettim bilgilendirirsen sevinirim.
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Merhaba Esra. Huqqa'nın fiyatları yukarıda bahsettiğim diğer mekanlarla hemen hemen aynı. Eğer onlardan birine gittiysen onun uzerinden dusunebilirsin. Hatırladigim kadariyla nargile 28-35TL civari , limonatalar 9TL , tatlilar 15-19TL arasi degisiyor.
Adsız dedi ki…
merak ediyorum acaba istanbulda cafe restorant tarzi bir yer hangi semte lazim. nerde ihtiyac var. supper olur?
Kahvaltı için gidilebilcek yerler listesine ekledim
Adsız dedi ki…
Bursa'yı sevmemenizin özel bir nedeni olmalı