Kış başlarken Yaz tatilinden notlar...Ağva

Merhabalar

Geçmiş yazımda da bahsettiğim gibi yoğunluk durulmadığından ayağıma panduflar, üzerime ceketler, yatağıma battaniye girmesiyle kışa başlarken ben ancak yaz tatilimden sıcak bir yazı paylaşabiliyorum :)
Kısmet bu geceye oldu.

Yaz tatilimizin zorunlu kısalması sebebiyle Ege ve Akdeniz düşünürken İstanbul çevresinde karar kılmak durumunda kaldık.
4 gün için deniz,havuz ve doğal güzellik olarak en iyi alternatif olan Ağva'yı tercih ettik.

Daha önce Ağva'ya gitmiştim, personel kalitesinden dolayı memnun ayrıldığım bir otel vardı. Yine oraya gitmek istedim fakat doğru bir seçim olmamış çünkü personeller değişmiş.

Zaten yeterince kısa olan tatili bu hayal kırıklığı ile tamamlamak olmazdı. Bu yüzden olumsuzlukları görmezden gelmeye çalıştık.





Yemyeşil yollardan geçmeye doyamadık.



Sabah erkenden yola çıktık. Otele gitmeden önce araştırdığım ilk koy olan Kilimli, durağımızdı.
İşletmeye ait olmadığı ve yiyecek/içecek açısından hazırlıklı olunması yazıyordu.
Bu yüzden yaz-kış vazgeçilmezim çayımı da evde termosa hazırlamıştım.


Tam bayram tatili ertesi olduğundan koy çevresi çok pisti ama deniz temizdi. Denizin içi taş,dışı kumdu. Bu yüzden hiç de rahat değildi.

Buna rağmen giriş için 10TL ödeme almaları da ilginç geldi. Tabii şemsiye ve şezlong için de ticari çalışmalar vardı koyda. 3-5 tane şemsiye ve şezlong koymuşlar ve 2 şezlong 1 şemsiye için bu bakımsızlıkta 50TL istediler.
Bizde vermedik tabii...Güneşi tepemizden yerken bari şemsiye alalım dedik, 1 şemsiye için 15TL ödedik.
Hazırlıklı gitmediğimiz için pek pişman olduk.


Ana yoldan Kilimli koyuna inen yol yaklaşık 3km çakıl...:(




Akşamüstü otele geçtik. Shelale Otel Ağva'da Göksu nehri kıyısında bulunan otellerden.
Otel ve odadaki bakımsızlık, dört gün boyunca oda temizliğiyle ilgilenilmemesi gerçekten kötüydü.

Personel azdı. Çünkü otelde ilk gün iki çifttik, 2 gün biz tektik, son gün 1 çift daha geldi. 
Otel konumu itibariyle çok iyi bir yerde ve Ağva'daki sayılı havuzlu otellerden olmasına rağmen var olan sayılı personelin yetersiz ve ilgisizliği...

Ama aksine yemekler gayet güzeldi. O da kötü olsaydı yanmıştık:)

Otel fotoğraflardan da göreceğiniz gibi aslında çok güzel...:)



Yine buldum benim cüceleri :)




Hayvanlar için barınak ve kümesler de konumlandırılmıştı. Bu da evinden bana poz veren güzel güvercin :)








Mutlu sabah pozları da vermedim değil :)









Hergün bu sıkı kahvaltıyla güne başlayıp havuz-deniz yaptık :)





Kilimli koyu tecrübemizden sonra şansımızı bir de Kurfallı koyunda denemek istedik. Bu sefer otelden bir de şemsiye almayı ihmal etmedik. Kurfallı'ya giriş 10TL.
İç-dış incecik kum olan, gittiğimiz tarihler sebebiyle sakin olan temiz bir yer Kurfallı.



Tesettur mayo ile yıldızım bir türlü barışmamıştı. Bu tatile kadar...Çünkü bendeki tesettur mayo, modelinden dolayı rahat değilmiş. Eşofman tarzında olanlardan vardı. Suda şişiyordu. Çok da pahalıya almıştım.
Bu sefer de aynı fiyasko olur diye ucuz ve farklı bir model alayım dedim. Çok da memnun kaldım. 
Kıssadan hisse yine karşımıza çıktı :) Pahalı olan herşey kullanışlı değildir.
Siz siz olun tesettur mayoda  tamamı mayo kumaşı olan modelleri tercih edin.



Akşamüstü nehir bisikletiyle yaptığımız gezilere ve güzellikleri seyretmeye doyamadım.






Akşam nehir esintisinde çay keyfi yapmayı da ihmal etmedim. Ben anı ölümsüzleştirirken Furkan da objektifi bana çevirmiş :)


Sabahları tavuklar otel gezisine çıkıyordu. Bu keyifli görüntüyü ve Furkanın havuz keyfini izlemek güzeldi.
(Su soğuk olduğundan sabahları değil akşamüstü havuza girmeyi tercih ettim.)





Diğer gün de tepeden gördüğümüz ve gizli bir koy olarak düşündüğümüz bir yeri keşfetmek istedik.




Denize kadar olan kısmı sığ bir su ve kum ile kaplıydı. Sanki bataklık gibi geldi bana, basınca içine gömülücekmişim gibi. Korkmasam tam kafa dinleyip rahatça denize girip güneşlenebilecek bir yerdi. Ama gerisingeriye Kurfallı'ya döndük...


Gün içinde hep tesettur mayolu olunca akşamları otelde bol bol fotoğraf çekildik :)




Akşamüstü havuzun da sadece bize ait olmasının pek bir tadını çıkardım. 


Bazen olumsuzluklara odaklanmak anı kaybetmemize sebep olur. Bu yüzden görmezden gelmek zaten sınırlı olan tatil günlerini daha keyif alarak geçirmemizi sağladı.
Kısacık hayatımız için de uygulayabilirsek ne ala :)


Tesettur mayolu kisiye bakışlar üzerine : Ne yazık ki tesettur mayo henüz tam olarak alışılamamış. Zaman zaman üzerimde bakışlar hissettim. Ama aldırmadım. Eskiden daha rahatsız edici boyuttaydı en azından şimdi o kadar fazla değil. Buna da şükür. Kurfallı da tesettur mayolu kisi sayısı oldukça fazlaydı bu yüzden bakışlar yok denecek kadar azdı :) Gitmeyi düşünenlere ufak bir tüyo olsun. 


Nasıl bir yerde ve nasıl koşullarda olduğun değil aslında kiminle olduğun çok daha önemli. Bazı insanlarla nereye gidersen git mutsuzsun bu bir gerçek!



Küçük yaşlarda takıntı gibi birşey edinmişliğim var bence. Bahçe salıncakları ve 3-4 basamaklı merdivenlere oturmayı çok severim. Yine yerimi buldum. Amacı nedir ? bilinmez tabii, yaş olmuş 26 bu takıntı tam gaz devam ettiğine göre pek büyümüş sayılmam :)



Yaz günlerini yeşil-mavi-beyaz üçlüsüyle bekleyeceğim :)


Son gün otelden ayrılıp dönüş yolunda, beğendiğimiz koyda duralım dedik...


Tepeden hayran olarak merakla yola devam ettiğimiz İmrenli koyunda durduk.
Tuvalet ve duşları, cafe ve restaurantı, şezlong ve şemsiye hizmeti, incecik kumu ve manzarası gerçekten güzeldi.
Tek sorun beach olarak işletilmesi (yüksek müzik sesi) ve gittiğimiz saatte sakin olsa da sonra hayli kalabalık oluşu ayrıca denizin içinin taş olmasıydı.
Giriş-Şemsiye-Şezlong için 45TL ödedik.



Bir tatil anısının daha sonuna geldik. Arkamda kalan güzel gördüğüm herşeye el sallarken, yanıma almayı ihmal etmediğim anılar için şükrettim.


"Hoşgeldin kış" der şimdilik kaçarım :)



Zehra Görgülü Ölmez

Facebook : Zehra Ne Söyler*
Instagram : gorguluzehra
Zden Concept Instagram : zdenconcept
Zden Concept Facebook : Zden Concept
Twitter : gorguluzehra




















Yorumlar

sakLı bahçem :) dedi ki…
merhaba :)
oLumsuzLukLara rağmeN hayatıN tadıNı çıkarabiLdiyseN Ne mutLu saNa caNım :)
ama ama ama beN o yeşiL şaLvar paNtoLoNa bayıLdım :)
Blogcu Sultan dedi ki…
ne güzel bir tatil geçirmişsin ne mutlu san Alah yine o tatil günlerini görmeyi bizlere nasip etsin :) sevgiler...
esra dedi ki…
yine çok keyifli bir yazı olmuş.ben eşimin işi dolayısıyla doğu görevini yapmak için muşta oturuyorum şuanda.ve buraya artık kış geldi diyebilirim.şuanda hatta baya baya donuyorum evin içinde,ama senin yazdan kalma bir paylaşım yapman içimi ısıttı gerçekten :) buarada bende tesettürlüyüm.(buarada tesettür adınıda pek sevmiyorum aslında :) ) yazın haşema giyiyorum,ilk kapandığım zamanlarda bi gaflette bulunup bende eşofman tarzı haşemalardan almıştım ama inanılmaz derecede iğrençleşiyodu suya girince ki ben sudan çıkmayan birisiyim.o haşemadan sonra yüzmekten iğrendim resmen,bunalıma girdimmi ben,allahım dedim ben artık yüzemicekmiyim,yaz için kurduğum hayaller suya düştü diye mızırdanırken,hani altı tayt body üstüne jile tarzı olan haşemalar var ya işte ondan aldım veee yeniden yazları suda yaşamaya başladım :) jile kısmı su tutmuyo hiç çok süper ama gel gelelim ki içine giydiğim o tayt body kurumak bilmiyo resmen :( en azından suda rahat hareket edebiliyorum,kumaş açısından da bi istediğime denk gelmedim.senin bahsettiğin haşemayı pek anlayamadım aslında :/ bi tane model görmem mümkün olursa çok sevinirim :) yeni post girmeni bekliyorum heves ve heyecanla.sevgiler :)
Adsız dedi ki…
bende sizin kaldığınız otelde kalmıştım geçen yıl. özellikle hijyen açısından hiç beğenmemiştim. öyle bir yer için çok fazla para ödeyip gelmiştik. ayrıca insanların bakışları rahatsızlık edecek derecede fazlaydı:)

sema
Unknown dedi ki…
resimlerin hepsi harika ama 1.resim favorim en güzeli bence çok doğal resimlere bakmak çok zevkli bu arada
Adsız dedi ki…
Desen ustu desen sevmiyorum bence cok bayagi duruyor...
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Bir şekilde ucundan yakalayabilmek gerekiyor zamanı, yoksa neye yarar ömür... Şalvar nerdeyse 5-6 yıllık ☺️ Kadikoy pazarindan almistim
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Guzeldi gercekten, cok tesekkur ederim amin insallah hasretle beklemeye basladik bile
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Merhaba Esracim aradihin hasemayi bulmus olman pek guzel. Benimki de tam olarak o sekilde gibi. Alti tam tayt degil pantolon gibi mayo kumasi uzeri duz tunik. Bana mail atarsan fotograf gonderebilirim. Yeni postlari elimden geldigince geciktirmeden yazmaya calisiyorum. Buralardan uzak kalmak bana ds hic iyi gelmiyor valla :)
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Cok bayağı kesinlikle...
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Melisacigim cok tesekkur ederim keyif alsiysan ne mutlu bana :))
Zehra Ne Söyler dedi ki…
Merhaba Semacigim, soylediklerine tamamen katiliyorum biri haric. Biz kalirken otel bos oldugu icin bakislardan rahatsiz olma kismini yasamadik Allah'tan...
Adsız dedi ki…
balayı için ilk alternatifim ağva idi benim de.gidip gördük çok içimize sindi ama balayımızı orada geçirmek kısmet olmadı.şimdi kızım 6 yaşında Ağva hala aklımda:))
Ne güzel anlatmışsın, gidesim geldi şimdi :)
Keşke yaz olsaydı da söyle bir mavi sulara gidebilseydik..
Soğuk kış gününde iç ısıtan bir yazı olmuş, iş yerinde çalışırken bir de baya iç çektim :)
nurettin dedi ki…
Çok keyifli bir gezi olmuş. resimler harika çok güzel yerler. insanın dönesi gelmez ordan :)