Bebek arabası seçimi ve alternatifler

Bu başlığı uzun zaman önce açtım aslında ama özellikle beklettim ve yazmadım. Çünkü bebek arabasını hem puset hem de oturma parçası ile kullanıp daha fazla deneyimlemek istedim. Bir de malum kış aylarıydı havalar pek iyi olmadığı için avm dışında kullanmamıştık. Tabii o kullanmalar da Harun hiç ama hiç durmak istemediği için daha çok eşya taşımak için oluyordu. Ve kumaş kalitesini de test etmek için en az bir kez yıkadıktan sonra yazmak istedim. Bu arada instagramdan çok fazla dm geldi, memnun olup olmadığımı öğrenmek için. Az çok cevapladım ama bu çok daha detaylı bir yazı. İnşallah yorumumu bekleyenlere ve kafası karışmışlara zamanında bir bilgilendirme olur.



*Harun 5.ayını devirdikten sonra havalar biraz daha güzelleşti. Açık havada gezintiler yapabildik.
*6.ay ile birlikte oturma parçasını kullanmaya başladık.
*Harun'un 6.ay itibari ile huyu suyunda çok çok iyileşme oldu, bebek arabasında oynayıp, uyumaya başladı. (maşallahı aman unutmayın)

Böylelikle bebek arabamızı daha objektif değerlendirme
fırsatı buldum.

Eğer bu yazıyı ilk günlerde yazsaydım. Harun'un arabasında durmak istemeyişini biraz arabaya yükleyerek olumsuz bir yazı yazacaktım.

Ama şu an %100 olumlu olmasa da en azından objektif bir yazı yazacağım.



Hamilelik başladıktan ve sorunlu günler geçtikten sonra yavaş yavaş listeler hazırlanmaya başlıyor. Bu arada gezerken artık sürekli olarak bebekli insanlara takılıyor gözünüz...En başta da kullandıkları bebek arabaları dikkat çekiyor.

Bir ara en çok hangi arabayı görüyoruz acaba diye Furkan'la konuşmuştuk. Bu biraz bulunduğunuz semt ve gitmeyi tercih ettiğiniz yerlerle ilgili bir istatistik oluyor aslında. Bizim en çok gördüğümüz arabalar: casual cadillac air, maclaren, inglesina trilogy, mima xari, stokke xplory, concord neo,bugaboo bee, joie, mamas papas urbo.

Bebek arabası seçimi, alışveriş sürecindeki en kallavi kısımlardan biri. Hem uzun soluklu parçalardan biri hem de sık kullanılacak bir şey. Yani ilk olarak sağlam bir şey olması çok önemli ki ikinci çocukta da kullanırız gibi planlarınız varsa bizim gibi buna birinci plana almak gerek.

Önce meseleyi ekonomi yönüyle ele alalım. İstanbul'da Saraçhane'de nakit fiyata pazarlık yaparak alma imkanı çok güzel. Onun dışında e-bebek, joker gibi büyük bebek mağazalarından da bakabilirsiniz. Biz e-bebek'ten aldık.

Bu çok görülen modelleri sizin için derledim ve bebek arabası/ana kucağı set olarak güncel fiyatlarını da paylaşmak istedim.


concord neo 2.700tl 
mima xari 4.500tl
joie 850tl
bugaboo bee 2.750tl


mamas papas urbo 2.900tl
inglesina trilogy 3.900tl

stokke xplory 4.400tl
casual cadillac air 1.300tl
maclaren(ana kucağı olmayan) 850tl 





Bu sadece sık rastlanan markaların fiyat skalası. Tabii ki başka marka ve modelleri de değerlendirmek lazım.

Fiyat konusunu bir kenara bırakıp özelliklerine bakacak olursak. Ben bu saydığım tüm markaları mağazada denedim.

Birini birinden bariz farklarla ayırmak mümkün değil aslında. Aralarındaki en ciddi farklar : kumaş kalitesi ve  tasarımı. Ve tabii fiyatları:)

Onun dışında bebeği gezdiren robotu da yanında veren yok yani :) Hepsi aynı işi görüyor.

Ama tabii ki beyler için karar verirken birinci planda fiyatı, hanımlar için de tasarımı oluyor:)

Yine de tasarım ve fiyat dışında da açıp kapatma, ağırlık, bebek arabasının yüksekliği, yatış ayarları, emniyet kemer sistemi, teker kitleme özelliği, çift yönlü kullanılabilme, alt sepet genişliği, kaç kg'ya kadar taşıdığı, tekerlerdeki esneklik ve manevra kabiliyeti, kapandığında ne kadar yer kapladığı, ek iç yastıklar, tüm kumaş yüzeylerin yıkanabilir olması, tente genişliği gibi özellikler irdelenmeli ve ihtiyaca/koşullara uygun olan model seçilmeli.

Yani örneğin bagajı dar bir arabanız varsa kapandığında çok yer kaplayan bir bebek arabası sizi zorlayabilir. Bunun gibi bireysel koşullarınız ön planda olmalı.


Bebeğiniz min. ilk 6 ay bebek arabası üzerinde hafif eğimli olan ana kucağını kullanacak. Aynı zamanda bu parçayı arabada da oto koltuğu görevinde kullanacaksınız. Bunda da kilo sınırı genelde 13kg oluyor. Sonrasında bebek arabasında oturma parçasına, arabada ise oto koltuğuna geçiş yapacaksınız.

Bu parçayı almama gibi bir durum sanırım olmuyor çünkü hastaneden taburcu olurken bile artık bebeği kucakta çıkarmak yasak, ana kucağında çıkarmak zorunlu diye biliyorum.

Bir de portbebe denilen yatar bir parça var. Genelde bazı markalarda extra satılıyor. Yine yenidoğana çok uygun olan bir parça. Bazı bebek arabalarında da oturma parçası aynı zamanda açılarak portbebeye dönüşüyor. Jane ve mima bu markalardan...


Biz neden concord neo tercih ettik?

En başından beri stokke, mamas papas ve concord arasında döndük durduk. Ben tabii ki tasarım olarak en beğendiklerimde ısrarcıydım.

Furkan, ilk görüşte mamas papasa vuruldu. Ama ne yaptıysa da beni ikna edemedi. Neden? Çünkü mamas papas'ın kendi orijinal ana kucağı yok. Başka markadan takılacak ve o da extra adaptörle takılacak. Ve o şekilde denedim hem boyumdan çok alçakta hem de hiç estetik değildi. İçime sinmedi. Ben yüksek olan modelleri genelde beğendim çünkü boyum uzun, diğerlerini rahat kullanamayacağımı biliyordum.


Stokke'de max. kilo sınırı 15'ti. Bu çok düşük bir kilo sınırıydı. 15kg geçen bir çocuk da bebek arabası ihtiyacı duyabilirdi. Concord ise 4 yaşa kadar kullanılabiliyordu.

Böylelikle bu iki markayı elemiş olduk ve concord'da karar kıldık. Renk seçiminde de yine unisex bir tercih yapmak istedik o yüzden almond beige rengini seçtik.


Şu an memnun muyum?

Asıl meseleye gelecek olursak memnuniyet durumuma 100 üzerinden 90 puan verebiliriz.

Olumsuz yanları
*Ağır bir araba, kaldırmak gerekten zorluyor.
*Bagajda ciddi yer tutuyor.
*Açıp kapatması tanıtımda oldukça kolay gösterilmiş olsa da biraz zor. Ya da biz beceremedik.

Olumlu yanları
*Kumaşları gerçekten kaliteli. Yıkadım. Hem leke tutmadı hem de hiç toplanma ve kırışma yapmadı. Ve tüm kumaş kaplı yüzey çıkıp yıkanabiliyor.
*Sürüşü çok iyi. Hiç sarsıntı yapmıyor neredeyse. Birçok farklı zeminde denedik gerçekten çok iyi.
*Ağır bir araba oluşunun avantajı ön bölüme ağır çanta, poşet vs. astığımda yerinden bile oynamıyor.
*Büyük tekerleri bagajda küçülmesi açısından çıkıp takılabiliyor.
*Bar bölümünde fermuarlı gizlenmiş bir rüzgarlık mevcut. Esinti olduğunda hemen açıp korumaya alabiliyorsunuz.
*Yukarıda da belirttiğim gibi 4 yaşına kadar kullanılması çok güzel.
*Ana kucağı parçasını takmak için extra bir adaptöre gerek yok.
*Çift yönlü kullanılabilmesi çok güzel.

Ne öneririm?

Ablam da yakın zamanda bu telaşlardaydı 1 hafta önce kavuştu bebeğine. O benden bu konuda öneri istediğinde ona casual cadillac önerdim. Çünkü dediğim gibi fazla bir yatırıma gerek yok. Bu modellerin çoğu aynı özellikte. Joie de uygun fiyatlı neden onu önermediğimi soracak olursanız, onu tek olarak anakucağı halinde takamıyorsunuz arabaya. Oturma parçasının üzerine konuyor ana kucağı. Bu da arabanın hem görüntü hem fiziksel olarak fazlaca hantal olmasına sebep oluyor. Bu yüzden onu önermedim. Tabii bu fiyat aralığında benzer başka birçok marka var. Denemek lazım. Ben denediklerim çerçevesinde paylaşmak istedim. Son karar sizin :)


Hepinize kolaylıklar diliyorum. İnşallah işinize yarayacak bir şeyler bulmuşsunuzdur.

Sevgiler
Zehra G. Ölmez


Yorumlar

Unknown dedi ki…
çok güzel ve açıklayıcı bir yazı olmuş elinize sağlık :) bende casual cadillac air kullanıyorum oldukça memnunum diyebilirim
Unknown dedi ki…
Tek kelime ile Allah razı olsun ancak bu kadar güzel yazilabilirdi😊
Günebakan dedi ki…
Çok açıklayıcı olmuş yorumlar.
Bugün tesadüfen buldum blogu.
Ben de 28.haftamdayım.Bebek arabası için
Distribütör firma ile görüşeceğim bu hafta. E bebek ve jokerde bilgisi çok yetersiz temsilciler var. Ben de dist. Firmadan yardım istedim. Concord neo, mammas papas ve jane markaları var aklımda
Umarım istediğimi bulurum. Sevgiler.